Учени видяха тъмни ивици на Марс, които може да крият живот

Учени видяха тъмни ивици на Марс, които може да крият живот Докато уфолозите търсят доказателства за присъствие на извънземен разум на нашата планета, учените от различни космически агенции търсят доказателства за извънземен живот в близкия Космос. Една от надеждите им е планетата Марс. Червената планета е четвъртата откъм Слънцето и след Венера е втората най-близка до Земята планета, пише Дарик. Големите надежди на учените са да открият на Марс признаци на живот или поне доказателства че е имало такъв в миналото, пише Блиц.
Не става дума за извънземни същества, а за най-прости форми на живот- микроскопични организми като едноклетъчните бактерии. Това вероятно за много от хората не звучи вълнуващо, но за учените би било невероятен успех, доказващ, че живот може да се зароди и да съществува и на други планети. Преди около две години от НАСА сензационно обявиха, че на повърхността на Марс има течаща вода и това дава надежди, че в нея може да има първичен живот. Това твърдение беше базирано на сателитни снимки, на които се виждат тъмни ивици върху някои склонове. Според учените това вероятно е вода, примесена с различни соли, които и помагат да не замръзне при изключително ниските температури. Подобни плътни потоци от вода със соли се наблюдават и на някои места на Земята. Тази година обаче научен екип оборва това изследване от 2015 г. и смята, че това са просто влажни ивици пясък, но не и течаща вода. Каква е истината вероятно ще стане ясно в близко бъдеще, когато на Марс е планирано да кацнат роботизирани безпилотни апарати на НАСА.
Освен това е планиран безпилотният апарат да донесе проби от марсианската почва. За любителите на конспиративните теории многократно се появяват информации в интернет, че на повърхността на Марс са открити множество странни обекти, които не могат да бъдат обяснени от учените. Един от тях е гигантски равен кръг със загадъчни символи, изсечен в марсианската повърхност. Използвайки съвременните компютърни технологии, независими специалисти са обработили спътниковите снимки и са получили максимално ясно изображение. На него се вижда изображение на хуманоидна фигура. Това много напомня на древните изображения, останали от шумерската цивилизация. На няколко пъти в медийното пространство се появяваше информация за това, че на Марс вече са кацали хора през 1979 г., но НАСА крие тези мисии.
Според Стивън Хокинг това е единствения шанс на човечеството да оцелее. Наскоро руският космонавт Антон Шкаплеров обяви, че преди няколко години е открил извънземни бактерии върху външната обвивка на Международната космическа станция. Тези бактерии не са били налични върху корпуса на модула, когато той е бил изстрелван в Космоса. Това означава, че са дошли от открития Космос и са се закрепили по него. Има много неща, които показват, че Марс е имала поне потенциал за живот в миналото. И ако това се е случило, има възможност за живот, скрит дълбоко под повърхността, смятат учените.
06.12.2017, 14:34 часа