"Джи Пи груп" с най-добра оферта за част от скоростния път между Ботевград и Мездра

"Джи Пи груп" с най-добра оферта за част от скоростния път между Ботевград и Мездра "Джи Пи груп" има силни шансове да спечели пореден голям инфраструктурен търг на Агенция "Пътна инфраструктура" - за проектиране и строителство на 13 км от участъка Ботевград – Мездра, съобщи „Капитал“.
ГБС и близки до "Грома холд" (бивша "Агромах") фирми са единствените други, допуснати до отваряне на ценови оферти, но "Джи Пи" са предложили най-евтиния вариант. Така, освен ако техническите им предложения не са много по-лоши от тези на другите кандидати, те са фаворитът в състезанието.
В момента компанията има договор да построи тунел "Железница" на магистрала "Струма", спечели воден проект в Чирпан, като участва и в търговете за поддържане на републиканската пътна мрежа за пет години, за пречиствателна станция в Пловдив и за участъците на "Струма" през Кресненското дефиле.

Цената няма значение
Интересното в тази поръчка е, че няма пределна цена. При този проект се прилага нова схема на плащане, при която цялата стойност на договора ще се разплати, след като бъде подписан Акт 16 за завършване на обекта и има издадено разрешение за ползване на новопостроения пътен участък. Финансирането е от държавния бюджет.
Пределната стойност за въпросния лот 2 е 178 млн. лв. без ДДС. Въпреки това две от офертите са доста по-високи от нея.
"ГБС-Инфраструктурно строителство", част от групата на "Главболгарстрой", предлага да построи отсечката срещу 227.5 млн. лв. Цената на обединение с участници "Европейски пътища" (със старо име "Пътища Пловдив"), "Водно строителство - Благоевград" (пак от орбитата на "Грома Холд") и словашката "Вахостав - СК" е над 222.4 млн. лв.
Цената е критерият с най-голяма тежест при оценката на офертата - 60%. Това значи, че ако документацията на "Джи Пи груп" е изрядна и имат приемливи оценки на показатели за проектиране и строителство, те ще спечелят. Те са поискали 174.7 млн. лв. - или по-малко дори от пределната стойност, зададена от АПИ.
Щом са отворени само 3 от 6 оферти, значи другите кандидати са отстранени. Единият е "Трейс груп холд", другите бяха азербайджанската "Аккорд строително-промишлена инвестиционна корпорация" и "Ер кънстракшънс", а третият - обединение между "Геострой" и "Пътстрой-92" от групата на "Геотехмин". Предстои да стане ясно какви проблеми е имало в техните оферти, когато бъдат публикувани протоколи на оценителните комисии.
Търгът всъщност се движи доста бързо: беше обявен през октомври 2018 г., едва преди седем месеца. Техническите предложения са разгледани, за да се стигне до отваряне на ценови оферти сега. За сравнение - търг на пътната агенция за нещо далеч по-елементарно като доставка на мантинели отне повече от година.

Проектът: част от нещо по-голямо
Според плановете цялата отсечка трябва да бъде с две платна с по две ленти за движение в посока, като общият габарит е 20 м. Проектната скорост е 80 км/ч. Трасето ще следва съществуващия път с изключение на обходите на селата Люти дол (където ще има два тунела), Типченица, Новачене и Скравена. Предвидено е да бъдат изградени и ремонтирани редица съоръжения - над жп линията Мездра - София, мостове над река Искър, Малата река, Калница, Бебреш, Рударка, както и пътен възел при село Новачене. Пресичанията на републиканските и общинските пътища ще стават с кръгови кръстовища.
В момента върви още една обществена поръчка на АПИ за 20 км от пътя преди това в посока Ботевград - Мездра (виж картата). Търгът за лот 1 обаче е на по-ранен етап - все още няма обявление, че ще се отварят ценовите оферти. Кандидатите там са повече - девет вместо шест. Прогнозната стойност (която отново не е пределна) е 123 млн. лв.
Въпросните две отсечки вероятно ще са готови най-рано в края на 2022 г., ако до края на годината има договори с избрани изпълнители.
Двата лота са част от големия път Видин - Ботевград, който е дълъг 167 км и би струвал 846 млн. евро с ДДС общо, както стана ясно от отговор на АПИ до БНР преди време.
Участъците от Мездра до Враца и от Враца до Монтана пък са на още по-ранен етап в подготовката и засега не се предвиждат конкретни срокове за обявяването на търгове или строителство. С други думи, бърз път от Видин до София не се задава поне в следващите 5 години.
28.05.2019, 15:16 часа
3321 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha