Откриха отпечатък от нов вид огромен хищен динозавър

Откриха отпечатък от нов вид огромен хищен динозавър Отпечатък от крак на динозавър с размери 57 на 50 сантиметра откри международен екип от палеонтолози в Южна Африка.
Фосилната следа показва, че животното е имало стъпало с три пръста, а според учените то може да се причисли към динозаврите-хищници.
Динозавърът, който е родственик на Tyrannosaurus rex (Тиранозавър Рекс), е живял в района преди двеста милиона години. Новият вид е наречен Kayentapus ambrokholohali е част от групата от динозаври, наречена "мегатетроподи".
Следата му е една от най-големите, откривани в Африка. Смята се, че гигантът е бил дълъг около 9 метра и високо около 3 метра, показва доклад на учените, публикуван в научното издание Plos One, информира "Профит".
Това е първото доказателство, че огромен хищен динозавър е живял в Южна Африка повече от 100 милиона години преди Т-Рекс да се появи за първи път на планетата.
Откритието датира от ранната юрска епоха и по-рано се смяташе, че динозаврите по това време са били значително по-малки, посочва Daily Mail.
Отпечатъците на динозавъра са открити в древен геологически слой в района Масеру в Лесото, датиран на 200 млн. години.
26.10.2017, 09:45 часа