Spotify обяви, че става публична, въпреки ръста на загубите си

Spotify обяви, че става публична, въпреки ръста на загубите си
Популярната стрийминг услуга Spotify съобщи в сряда плана си да стане обществена компания. Тя е подала документи за листване на Нюйоркската фондова борса под името SPOT, предава CNBC. 
Според компанията акциите ѝ трябва да се търгуват на стойност 132.50 щатски долара на частните пазари. Това прави обща оценка от 23 млрд. долара. 
Spotify е лидер в областта на музикалния стрийминг в световен мащаб. Компанията отчита 71 млн. платени абонати и над 159 млн. месечни активни слушатели към месец декември 2017 г. Тщ се ползва в 61 държави и територии. Най-близкият ѝ конкурент е Apple Music, но и тя е далеч от нейните постижения – с едва 36 млн. абонати. 
През 2015 г. компанията отчете приходи от 2.37 млрд. долара, които към 2017 г. са скочили фо 4.99 млрд. долара. Ръстът на платените абонати е в размер на 46%, а този на активните потребители е 29% в сравнение с предходната 2016 година. 
Оперативната загуба на Spotify обаче също е нараснала – до 461.3 млн. долара през 2017 г. в сравнение с 425.9 млн. долара през 2016 г. Общо загубата на компанията за 2017 г. е в размер на 1.5 млрд. долара.
Един от основните проблеми на иначе популярната услуга е ефективността на нейния бизнес модел. Тя често се сблъсква с необходимостта да плаща непредвидени такси към лейбъли, издатели и композитори. Друг казус е този с фалшивите артисти, чийто профили източват пари от платформата под формата на иначе законни плащания за дейността си. Подобен случай, при това  със замесен български профил, гръмна съвсем наскоро, като според информацията човекът вероятно е спечелил около 1 млн. долара.
01.03.2018, 12:04 часа
656 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha