Музеят в Монтана се включва в кампания за човешкото лице на културното наследство

Музеят в Монтана се включва в кампания за човешкото лице на културното наследство Регионалният исторически музей в Монтана е включен като партньор в информационната кампания „Човешкото лице на културното наследство“. Тя е организирана от представителството на Европейската комисия в България съвместно с Министерството на културата по повод Европейската година на културното наследство. Целта на кампанията е да насочи вниманието към диалога на културите в обединена Европа. В рамките на кампанията са идентифицирани, интервюирани и заснети граждани на 27 страни членки на ЕС, които живеят в България. Пощенските картички с образите на тези хора и споделените от тях впечатления за страната ни разкриват начина, по който те възприемат европейското културно наследство и близостта на народите от ЕС.
Всеки културен институт, участващ в кампанията, получи от Европейската комисия картички с лика на трима различни европейци, заедно с обяснителен плакат и специална поставка, в която картичките  да бъдат изложени. В Монтана „пристигнаха” Мариал от Люксембург, Мартин от Холандия и Джордж от Кипър. Картичките са достъпни до музейните ни обекти, поясни д-р Ваня Иванова – директор на Регионален исторически музей – Монтана. Тъй като кампанията чрез социалните медии ще насърчава гражданите да посетят избраните музеи, очакванията са, че така ще се увеличи броя на посетителите в експозиционната зала на ул. „Граф Игнатиев” 3, Лапидариума, Михайловата къща, художествена галерия „Кирил Петров” през летните месеци.
В края на годината музеите партньор ще информират Министерство на културата и Представителството на ЕК за броя на раздадените картички и за своите наблюдения за отзивите на хората.
20.07.2018, 14:21 часа
1262 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha