Ето защо изключваме смартфона си по време на полет

Ето защо изключваме смартфона си по време на полет Независимо дали пътувате до някоя близка европейска държава или пък до далечна екзотична дестинация в началото на полета си задължително ще чуете инструкциите за безопасност, както и учтивата молба да изключите мобилните си устройства или да ги оставите на "самолетен режим".
Повечето пътници, които летят често, са наясно, че това е важно да се направи, но не са сигурни каква точно е причината и с какво електрониката пречи.
Вероятно някои от тях са се чудили дали ако не изпълнят тази препоръка, работещото на нормален режим устройство може да доведе до инцидент със самолета.
Краткият отговор е, че от едно или няколко работещи устройства може би няма да се случи нещо страшно, пишат в стоя публикация по въпроса от онлайн платформата на енциклопедия "Британика". Важно е обаче да се знае как точно те влияят върху техниката в летателните машини, за да е ясно защо това се прави.
На първо място електронните джаджи си взаимодействат със самия самолет. Най-общо казано мобилните устройства имат функцията да "търсят" и да се свързват с безжична интернет мрежа или с клетъчни кули, когато това е възможно.
По този начин те се превръщат в трансмитери за радиовълни с ниска честота. Така те правят връзка с клетъчни кули и други източници на сигнал, но и изпращат към тях такъв.
Казано по друг начин, когато електронно устройство е в активен режим, то изпраща радио сигнали, но когато е в самолетен режим, това е невъзможно.
Авиокомпаниите отбелязват, че има шанс тези радио сигнали да влияят върху важните за самолетите системи и сензори, които помагат на летателните машини да "комуникират" помежду си, както и да избягват катастрофи.
На практика е малко вероятно радиовълните от едно мобилно устройство да пречи на електронното оборудване на модерните самолети, които се ползват в авиацията. Въпреки това именно подобни смущения в системата на самолетите са посочвани сред причините за две катастрофи - една в Швейцария през 2000 година и една в Нова Зеландия през 2003 година.
Дори да не доведат до по-сериозни инциденти обаче те могат да са причина за смущения в техниката, използвана от пилотите. Това от своя страна ще им попречи да разчитат правилно сигналите, подавани от нея.
23.07.2018, 09:13 часа
917 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha