Френско-турската оферта поведе в битката за концесията на летище "София"

Френско-турската оферта поведе в битката за концесията на летище "София" Най-високо концесионно възнаграждение за държавата от близо 33 млн. евро годишно за използването на летище "София" предложи консорциумът между оператора на три парижки летища "Еърпортс Де Пари" и турската "ТАВ Хавалиманларъ Холдинг", стана ясно при отварянето на офертите на петимата кандидат-концесионери за столичния аеропорт в четвъртък, в присъствието на транспортния министър Росен Желязков.
Самият той коментира пред журналисти, че както са представени параметрите на това предложение, то повежда в надпреварата за концесията на столичния аеропорт, но предстои комплексна оценка и класация на всички пет оферти.
Следващата по големина на концесионните такси оферта е на обединението "ССБ София Еърпорт ДжейВи", в което участва датският оператор "Копенхаген Еърпорс", но водещ е "ССБ Зауервайн & Шефер Бау АГ". Той е готов да даде годишно възнаграждение за бюджета от 26.5 млн. евро.
За 24.5 млн. евро ежегодно плащане е офертата на "Соф Кънект“ с водещ член инвеститорския фонд "Меридиам Ийстърн Юръп Инвестмънтс САС", базиран в Париж, в партньорство с оператора "Флугхафен Мюнхен", който управлява второто най-натоварено летище в Германия след Франкфурт.
21 млн. евро годишна такса предложи българската "Фрапорт България“ ЕАД, която е еднолична собственост на "Фрапорт Малта Инвестмънт Лимитед" и опитът се покрива от "Фрапорт АГ Франкфурт Еърпорт Сървисис Уърлдуайд", притежаваща 60 процента от концесионера на летищата във Варна и Бургас. Останалият дял е на “Еърпорт Сървисиз България", която е на "Химимпорт", притежаваща авиокомпанията "България Ер" – един от големите длъжници на летище София.
Най-ниското концесионно възнаграждение от близо 20 млн. евро е от консорциум "Витоша“ с водещ член летищният оператор "Манчестър Еърпорт Груп Оувърсийз Инвестмънтс Лимитид" и партньор китайската "Бейджин Кънстракшън Ейнджиниринг Груп".
И петте предложения надхвърлят значително търсеното от държавата минимално концесионно възнаграждение от 15 млн. лв. без ДДС или 10% от общия размер на общите приходи от всички дейности за текущата година.
Предстои обаче оценка на всички параметри на офертите на кандидат-концесионерите, които включват и предложения за инвестиции, развитие на летището.
От отварянето на офертите стана ясно, че всички претенденти са съгласни да платят авансово исканите от тях 550 млн. лв., които ще отидат за изплащане дълговете на БДЖ и нови влакове, и да построят трети терминал на аеропорта.
09.05.2019, 13:52 часа
1246 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha