Одобриха новата структура и численост на общинската администрация в Мездра

Одобриха новата структура и численост на общинската администрация в Мездра Общинският съвет одобри предложената от кмета Иван Аспарухов структура и обща численост на общинската администрация в Мездра за мандат 2019-2023 г. Решението бе взето на декемврийската сесия на местния парламент. Общата численост на общинската администрация включва 149 щатни бройки, в т. ч. 46 щ. бр. в обща администрация, 48 щ. бр. в специализирана администрация, 27 кметове и кметски наместници и 17 специалисти „АОН“ в кметствата на населените места. За сравнение: в досегашната структура щатните бройки бяха 155. 
В съответствие с одобрената структура и численост на администрацията, кметът на общината ще разработи и утвърди длъжностно разписание по образец, съгласно Приложение №1 от Наредбата за прилагане на Класификатора на длъжностите в администрацията. 
В новата структура има трима заместник-кметове - по „Стратегическо планиране, устройство на територията и инфраструктурни проекти“, по „Икономическо развитие, социални и хуманитарни дейности“ и по „Стопански дейности, финанси и бюджет“, секретар и главен архитект на общината, служител по сигурността на информацията, Звено за вътрешен одит и Звено „Кабинет и приемна на Кмета“. 
Дирекциите са четири - по две в обща и в специализирана администрация: дирекция „Административно-правно и информационно обслужване” с 32 щ. бр., дирекция „Финансова политика и управление на човешките ресурси“ с 14 щ. бр., дирекция „Местни приходи, ГРАО” с 12 щ. бр. и дирекция „Устройство на територията, икономика, общинска собственост и хуманитарни дейности“ с 36 щ. бр. 
Финансовата дирекция е с два отдела - „Счетоводство“ и „Финансова политика и човешки ресурси“, както и Звено „ОбС“; дирекция „Местни приходи, ГРАО” също има два отдела - „Местни приходи“ и „ГРАО“, а дирекция „Устройство на територията, икономика, общинска собственост и хуманитарни дейности“ - пет отдела: „Устройство на територията, техническа инфраструктура и ООС“, „Общинска собственост“, „Икономика, стопански дейности, търговия и защита на потребителите“, „Образование, социални дейности и здравеопазване“ и „Култура, спорт и туризъм“. 
На сесията бяха приети Правилник за организацията и дейността на общинския съвет, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация в Мездра за мандат 2019-2023 г. и вътрешни компенсирани промени на капиталовите разходи в Бюджет 2019 на община Мездра. 
Определен бе съставът на 7-те Постоянни комисии, които ще функционират към общинския съвет. За председател на ПК „Финанси, бюджет, стопански дейности и общинска собственост“ беше избрана Яна Нинова (ГЕРБ), на ПК „Устройство на територията, опазване на околната среда, инфраструктура и европейска интеграция“ - инж. Мирчо Мирчев (МК „НДСВ“), на ПК „Образование, култура, наука“ - Катя Йотова (МК „АБВ“), на ПК „Спорт, туризъм и младежки дейности“ - Христина Стоянова (МК „СДС“), на ПК „Здравеопазване и социална политика“ - д-р Ивайло Тодоров (ГЕРБ), на ПК „Сигурност, опазване на обществения ред и граждански права“ - Красимир Стефанов (МК „НДСВ“) и на комисията за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси - Тихомир Илчев (ГЕРБ).  
Община Мездра получи разрешение да кандидатства като партньор с проект по първа покана за набиране на проектни предложения по Резултат 2 „Подобрен достъп до изкуства и култура“ на Програма „Културно предприемачество, наследство и сътрудничество“, финансирана по Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство 2014-2021 г., както и да изпълнява проекта в случай на одобрението му, съгласно изискванията на програмата. 
Определени бяха условията за участие в системата за разделно събиране на твърди битови отпадъци през 2020 г. и за предоставяне на имоти - общински полски пътища, на ползватели на земеделски земи в землищата на населените места в община Мездра по цена на имотите в размер на средногодишното рентно плащане за съответното землище. 
Общинският съвет коригира свое Решение №678/ 28.03.2019 г. за ползване от страна на община Мездра на кредит от Фонд „ФЛАГ“ за изпълнение на проект по ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 г., с което видът на дълга беше променен от краткосрочен на дългосрочен, а срокът за погасяване - удължен до 25.05.2020 г. 
На заседанието беше огласено открито писмо до общинския съвет в Мездра от инж. Делян Дамяновски, изпълнителен директор на Националната асоциация на председателите на общински съвети в Република България (НАПОС-РБ), във връзка с отправени на предишната сесия на общинския съвет „груби нападки срещу НАПОС-РБ“ от страна на общинския съветник Генади Събков (Коалиция „БСП за България“). 
„Едно от постиженията на НАПОС-РБ бе постигнатото в миналия мандат изменение в ЗМСМА, с което се осигурява достойно възнаграждение на общинските съветници, се казва в писмото. Събков, тъй като от изказването Ви разбрах Вашето, а от гласуването - и на няколко Ваши колеги, отрицателно отношение към НАПОС-РБ, публично Ви призовавам Вие и Вашите колеги, неподкрепили членството на председателя на общинския съвет в Мездра в НАПОС-РБ, да се откажете от месечното си възнаграждение и да го превеждате за децата с увреждания! Това ще бъде морално от Ваша страна, а наша ще бъде отговорността да информираме гражданството за това“, пише в заключение инж. Дамяновски.  
 
13.12.2019, 12:09 часа
1494 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha