Изненада за шофьорите! Скоростният път Е-79 между Ребърково и Люти дол ще е готов до декември, ще се движим по чисто нов асфалт /снимки/
Старият международен път Е-79 между врачанските села Ребърково и Люти дол на практика вече не съществува и шофьорите ще се движат по чисто нов асфалт, видя репортер на агенция BulNews.
Трасето се е превърнало в една голяма строителна площадка, на която работят над 80 броя техника - багери, булдозери, камиони, сонди и трошачни инсталации. Там ежедневно се трудят около 150 човека. Специалистите, които работят на участъка, са изградили и много по-трудни обекти като АМ „Тракия“, АМ „Марица“, както и проекти в Сърбия. Те са част от консорциума „ДЗЗД ЛОТ 2“ – 2019, в който участват 3 фирми - „Европейски пътища АД“, която е водеща, „Водно строителство-Благоевград АД“ и „Вахостав-СК“.
По всичко личи, че начинът на работа и технологиите, които се използват за изпълнението на проекта, са на европейско ниво.
Благодарение на тежките машини, скалите са взривени и изчистени, като теренът е подготвен за изграждането на новия скоростен път. Строителните дейности са доста тежки и причината за това е разнородния състав на планината в района. Понякога се налага едно място да бъде взривявано три пъти, за да бъде раздробен скатът край пътя. От фирмата предупреждават, че този петък предстои поредното използване на експлозив, за да бъде премахната последната част от скалите.
За да може трасето да бъде изградено с по-бързи темпове, сдружението вече е започнало изграждането на собствена асфалтова база в Мездра.
Оказва се, че най-реалният срок за отварянето на пътя е началото на декември. До тогава се очаква да бъде изграден 4-лентов скоростен път с чисто нов асфалт, стига да не се развали времето.
„Фабрика на открито сме – един дъжд ни връща със седмици назад“, споделя един от ръководителите на обекта.
От фирмата-изпълнител успокояват шофьорите, че ще се погрижат известният на всички "турски" завой да стане доста по-изправен и да не бъде толкова опасен. В момента тече изграждането на широк мост, както и на нови дренажни системи, които да улавят водата от скалите и да я вкарат под пътя, за да не влияе на качеството на асфалта.
Работници споделиха, че министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова всяка седмица идва лично на терен, за да следи напредъка на проекта.
Галерия
21.10.2020, 08:50 часа
15922
7