Хлябът у нас поскъпна с 10-12 стотинки

Хлябът у нас поскъпна с 10-12 стотинки Хлябът е поскъпнал с 2-3%, което се равнява на 10-12 стотинки, обяви председателят на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата Владимир Иванов.
Наблюдава се и рязко изменение в цената на ориза през март 2020 г. - с около 15% нагоре, основно заради COVID-19.
По отношение на олиото пък поскъпването е свързано с климатични фактори. По думите му при плодовете и зеленчуците обаче се отчитат значително по-ниски цени през последния есенно-зимен сезон. Цената на месото не търпи промяна от поне година и половина.
"Не е вярно, че на пазара няма българско месо, броят на прасетата е възстановен отпреди чумата", заяви Иванов. Той обобщи, че пазарът е стабилен, с постоянен превес на предлагането. 
Прясното мляко в България масово е с добавена млечна пудра. Това пък показва ново изследване на  Българската национална асоциация "Активни потребители". Организацията е изследвала 17 марки прясно мляко, а само 3 от тях или 17.6% се оказват чист природен проддукт. Млечната пудра, наричана у нас сухо мляко, е изсушено сурово мляко. В това състояние има много по-дълъг срок на годност и е по-удобно за транспорт и съхранение.
Според данните при 4 от пробите вложената млечна пудра е в диапазона 10-49%. Най-многобройната категория е млека, съдържащи между 50 и 85% млечна пудра - 7 марки. При други 3 обаче количеството на сухото мляко е над 85%, т.е. в тях едва ли има прясно мляко, коментират от "Активни потребители". От организацията не са посочили конкретните марки мляко, но са категорични, че в случая става дума за измама на потребителите.
Резултатите ясно показват, че производителите масово влагат млечна пудра в прясното мляко. "Независимо от нашите съмнения в точните стойности на добавеното сухо мляко, наличието на такова добавяне е установен факт. Напълно чисти са само 3 марки. Това е фалшификация на хранителен продукт и измама спрямо потребителите. От страна на производителите по този начин се използва по-евтина суровина и се избягват проблемите, свързани с доставките, транспорта, съхранението, тестването и рандомизирането на суровото мляко. Накратко - печелят се повече пари", обясняват от потребителската организация.
15.03.2021, 14:29 часа
686 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha