Как да облекчим менструалните спазми, когато сме на работното място

Как да облекчим менструалните спазми, когато сме на работното място Спомняме си как като ученички бързо шмугвахме превръзка в джоба или под блузата си, за да не разберат останалите причината да отидем до тоалетна. За щастие, през 2021 г. разговорите за менструалния цикъл и неговите симптоми са доста по-открити и приемливи.
В професионална обстановка обаче все още имаме спирачки да се оправдаем пред шефа си, че имаме спазми поради въпросната причина, нищо че те могат изцяло да променят деня ни.
Тази болка се дължи на хормони, наречени  простагландини, които се освобождават в тялото около времето на менструация. „Тези хормони причиняват контракции на матката и са свързани с болка и възпаление“, обяснява гинекологът д-р Кели Коупланд за сайта HelloGiggles.com.
Вместо да се примирявате с неприятна болка през целия работен ден, ето няколко съвета за това как да намалите болката от спазми на работното място и да бъдете по-продуктивни.

Планирайте работния си график около менструацията, ако е възможно
Вместо да се чувствате така, сякаш цикълът държи контрол над вас, по-добре да обърнете тенденцията. Наблюдавайте се, за да установите кога изпитвате болка, и планирайте подходящи дейности за съответните дни. Така например можете в най-неприятните дни да си починете малко или да заложите в графика си задачи с по-ниска степен на натоварване, съветва Ан Робъртс от Flo – мобилно приложение за проследяване на месечния цикъл. За целта обаче е необходимо да разпознавате четирите етапа на този период.

Фоликуларен стадий
Първият е фоликуларният стадий, за който Робъртс казва, че е моментът да бъдете най-продуктивни по време на менструалния цикъл. Тогава нивата на прогестероновия хормон са ниски, а това има седативен ефект върху тялото. Липсата на прогестерон може да ви накара да се почувствате повече енергия за изпълняване на задълбочени задачи.

Овулаторна фаза и лутеална фаза
Ред е на фазата на овулация, последвана от лутеалната фаза - момент, в който започват симптомите на предменструален синдром заради увеличаване на прогестерона. Тези колебания на хормоните може да ви направят по-интровертни и замислени, което прави този етап подходящ за изпълнение на задачи, ориентирани към детайли.

Менструация
Последният етап е менструацията, когато повечето от нас изпитват спазми. През това време забавете темпото и се вслушайте тялото си. „След като разберете кога е бил последният ви цикъл или в какъв етап от него се намирате в момента, можете да оптимизирате работата си и да планирате проектите си въз основа на всяка фаза на цикъла“, казва Робъртс.

Не забравяйте хидратацията
Приемът на вода по време на на менструация е начин за борба с болезнените спазми. „Хидратацията предотвратява свиването на мускули в тялото (включително матката)“, казва д-р Копланд. „В допълнение към това, редовното движение помага на червата за избягване на допълнителен дискомфорт в долната част на корема в този период от месеца.“ Робъртс препоръчва да пием поне девет до десет чаши вода по време на менструация.

Вземете си здравословен обяд
Добре балансираният обяд, съдържащ противовъзпалителни храни като сьомга, листни зеленчуци и куркума, може да помогне за намаляване на болката, обяснява д-р Коупланд. Тя препоръчва да стоим далеч от рафинирани въглехидрати (сладкиши, бял хляб или тестени изделия) и храни с високо съдържание на мазнини (пържени храни, червено месо, наситени мазнини), защото това може да увеличи възпалението и болката. „Тези храни могат да влошат подуването на корема или да причинят допълнителен дискомфорт от стомашно-чревни разстройства", казва тя.

Раздвижете се
Когато изпитвате спазми, едва ли ви е до интензивно движение, но упражненията всъщност могат да помогнат за облекчаване на болката. „Когато тренирате, тялото ви отделя ендорфини, за които е известно, че играят голяма роля в справянето с болката“, казва Робъртс. Според д-р Коупланд ендорфините помагат да бъдат блокирани сигналите за болка от различни места в тялото. „На второ място, това помага за увеличаване на притока на кръв, което може да облекчи мускулното напрежение дори на места като матката.“
Затова ако е възможно, направете си почивка с бърза разходка из офиса, за да подобрите кръвообращението си. Опитайте да се разтегнете в тоалетната, а ако сте по-амбициозни, използвайте обедната почивка за джогинг.

Вземете си почивен ден
80% от случаите на менструация са болезнени, казва Робъртс. Затова е напълно нормално да се наблюдава намалена продуктивност заради симптоми, свързани с менструалния цикъл, особено ако имате ендометриоза – разстройство, причиняващо изключително болезнен цикъл. Ако спазмите влошават работоспособността ви, вземете си почивен ден при възможност - това не е нещо по-различно от болничен! „Менструацията не е нещо, от което да се срамуваме, но е напълно разбираемо защо може да предпочетете да го запазите за себе си, така че просто уведомете своя ръководител, че ще използвате болничен“, казва Робъртс.

Използвайте термоподложка
Топлината от подобни устройства помага да се увеличи притокът на кръв към матката, което може да допринесе за отпускане на мускулите и да намали производството на млечна киселина, която предизвиква спазми, казва д-р Коупленд. Ако не искате да си носите такава в офиса, на пазара може да потърсите по-дискретни опции като лепенки със същия ефект, които се закрепват за бельото.

Вземете обезболяващо средство
Ако всичко останало не е вариант за вас, противовъзпалителните лекарства като ибупрофен или напроксен помагат, блокирайки образуването на простагландини, които причиняват крампи, обяснява д-р Коупленд.
21.07.2021, 14:18 часа
322 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha