Инж. Генади Събков след 2-годишно управление: Постигнахме финансова стабилност в Мездра

Инж. Генади Събков след 2-годишно управление: Постигнахме финансова стабилност в Мездра Г-н Събков, изминаха 2 години откакто поехте управлението на общината. Две изключително тежки години и за общината, и за Вас. Как оценявате управлението си до този момент?
Не е редно аз да давам оценка за управлението на общината. Мога и съм длъжен да давам отчети за изпълнението на поетите ангажименти и постигнатите резултати. В личен план работата ми е белязана от огромно напрежение, свързано с желанието ми да успеем във всяка дейност при дадените условия и обстоятелства. Това, че в голям процент успяваме да реализираме поставените цели и да отговорим адекватно на очакванията на нашите съграждани, се дължи на капацитета, знанията и уменията на колегите от общинската администрация и всички структури, свързани с нея и, разбира се, на партньорски организации, дарители и доброволци.
Кое бе най-голямото предизвикателство, с което се справихте през този период?
Постигнатата финансова стабилност не е просто счетоводно понятие, а коренна промяна в отношенията към доставчици и клиенти, политика на формиране  на общинския бюджет, отговорност за придобиването и разходването на всеки лев. Приключихме 2016г.  по уникален за Общината през последните 20 години начин – практически без просрочени задължения във всички звена, свързани с общинския бюджет, включително и ОП „Чистота“. Създадохме условия за реално отчитане на разходите в текущата година, с което не просто облекчихме работата на счетоводните екипи, а заработихме в режим на  точност , конкретност и предвидимост. Във финансов план: оцеляхме първата година от управлението/въпреки тежкото наследство и заложените капани/, стабилизирахме се през втората година и чакаме с оптимизъм третата година. Такава, разбира се, е емоционалната оценка на постигнатото. Човек не може да не изпита гордост и удовлетворение, когато със собствени сили, идеи и упоритост е преодолял огромна трудност - погасихме стари задължения и кредити в размер на 4.2 млн.лв. Практически половината от заварените 8.5 млн. лв. в началото на мандата. На фона на скромните собствени приходи постигнатото е впечатляващо. Този успех обаче, има висока цена. Запазихме ниски нива на възнагражденията на служителите в общинска администрация, като същевременно увеличихме натоварването и отговорностите им. Ограничихме разточителните разходи и „лесните“ пари, получавани от услуги, поръчки и доставки за Общината. Разочаровахме всички, свикнали на спокоен живот, предизвикахме остри коментари и критични забележки от отстранените от общинската „хранилка“ лица и фирми. За това тяхната оценката  за катастрофалното положение на Общината от гледна точка на личните им интереси и възможности за облагодетелстване е 100% вярна. Разбирам ги напълно тези хора -  инстинктът им за самосъхранение и запазване на успешното за тях статукво е водещ. Усилията ми да спра източването на общинския бюджет имат не само финансов, но и емоционален резултат. Неистовият вой на „ощетените“ е сигурен знак, че работим успешно. Предимството да живеем в малък град е, че всичко за всеки се знае.Преди да заплаче някой, вече се знае дали е от шамар или от инат.
Най-осезаемо за нашите съграждани е постигнатото в сферата на подобряване на инфраструктурата в Общината. Какво постигнахте и доволен ли сте от резултатите?
Вече втора година успешно изпълняваме капиталовата програма на общината. Да не забравяме, обаче, че тя е функция на текущите ни финансови възможности. Колко от нашите съграждани могат да си позволят изграждането на нова къща с прекрасен парк и басейн при състояние на ниски доходи и кредитна задлъжнялост? Същата е ситуацията и в цялата Община. Въпреки това в Мездра се строи. В напреднала фаза е санирането на 5 от седемте жилищни блока по националната програма за енергийна ефективност. По програма „Региони в растеж“ приключиха проектите за енергоефективни мерки на сградата на полицията, пожарната, ОУ „Св.Св. Кирил и Методий“, СУ „Иван Вазов“, ДГ „Мир“, ДГ „Слънчице“, ДГ „Роза“. Приключва обновяването на сградата на социалния комплекс /бивш АПК/. В ход е мащабен ремонт на сградата на общинска администрация за над 1 млн.лв. Стартирахме процедури и вече се реализират енергоефективни мерки в 51 частни сгради. И ако в някои от обектите се осъществяват само вътрешни ремонти /подмяна на радиатори, отоплителни системи и изолации/, то новият приветлив вид на 58 сгради в края на 2018 г. ще промени значимо облика на целия град.
Асфалтираните през 2017г. частично или изцяло улици: „П. Яворов“, „Дунав“, „Христо Ботев“, „Никола Вапцаров“, „Дружба“ са едни от най-интензивно използваните в града. Изградената нова настилка в пространството между жилищните блокове “Химик“ и ремонтираният паркинг зад хотел „Родина“ създадоха дългоочаквани нормални условия за автомобили и пешеходци.
При подходящи атмосферни условия ремонтираме и асфалтираме още три пътя: Мездра – Брусен, Е-79 – Руска Бяла, Е-79 – Люти дол  и с това приключваме 2017 г.
Инвестиционната програма за 2018 г. започваме с летящ старт в резултат от подписания на 20 ноември т.г. договор за финансиране на ремонт на улици и тротоари в Мездра на обща стойност 1 952 839 лв.
В подкрепа на това, извънредно с решение на Министерския съвет на Общината се отпуснаха 416 348 лв. за ремонт на улици в 14 населени места.
Един от важните приоритети на всяко управление е реализирането на инфраструктурни проекти по европейски програми. Кои са значимите проекти, по които работи екипът Ви и които предстои да се реализират за благото на жителите на общината?
Важно е да се знае, че кандидатстваме по всички възможни обявени за прием на проекти програми с външно и вътрешно финансиране, за които имаме и минимален шанс за класиране. Нещо повече, настояваме и подпомагаме и други структури, функциониращи на територията на Общината, да участват. С общинска подкрепа и съдействие бе подготвен проект за обновяване на сградата на читалището в Мездра и подписан договор по мярка 7.2 на ПРСР на стойност над 400 000 лв. Всеки момент очакваме покана за подписване на договор за финансиране реконструкцията на водопроводните мрежи и ремонт на улици в селата Брусен, Долна Кремена, Моравица и Зверино. Проектът е на стойност над 6,6 млн.лева.
Очакваме окончателно класиране на проекти за развитие на социалната инфраструктура – изграждане на дневен център за деца и възрастни на стойност над 700 000 лева и решение за два проекта по програмата за трансгранично сътрудничество Румъния – България, свързани с укрепване на свалчището при с. Игнатица и средновековния фестивал на АК „Калето“.
Футболен клуб „Локомотив“- важен инвестиционен проект или футбол в Мездра на всяка цена?
Щом поставяте въпроса за футбола веднага след инвестиционните проекти, значи тази тема е важна и значима за всички нас. Организирахме общински футболен клуб „Локомотив“ не защото искаме да се конкурираме с някого на местно ниво, а защото футболните хора и организатори на тази дейност в нашия град дали поради умора, или от отчаяние, се отказаха. Съществуващите до 2017 г. футболни „локомотиви“ са или затънали в огромни дългове, или в организационна безпомощност. С действията и ангажираността си даваме шанс на децата и юношите в Мездра да тренират и участват в състезания, а наличието на мъжки отбор е не просто въпрос на престиж, колкото стимул за развитие на младите таланти.
Намесихме се решително в този спорт с ентусиазма и добрите намерения на любители на тази игра тогава, когато „професионалистите“ се провалиха.
Говорейки за спорт, бази и условия за трениране и провеждане на състезания, Мездра притежава един от най-скъпите „паметници“ наспортните несполуки. Спортната зала, която буквално погълна 6 млн.лв., така и не се довърши. Защо? Какво се случва с обекта и как се стигна до тази ситуация?
Да се вложат или усвоят 5.6 млн.лв. в един обект и той да е на “кота нула“, това е уникално не само  за Мездра. Високият обществен интерес, спреният строеж и наличната в Общината документация бяха сигурен повод да предам в прокуратурата всички материали за предприемане на действия по компетентност. Резултатите: съставен акт за начет срещу Тихомир Кръстев Лаковски и фирма „Галчев инженеринг” ЕООД за нанесена вреда на община Мездра в размер на 403 795,41 лева, 5 акта за установяване на административно нарушение на Иван Аспарухов Цанов, други 6 акта на Николинка Владимирова Кътовска, а два на Валентин Марков Вълчев – бивши кметове на Общината, не са успокояващи. Допуснатите тежки организационни и технически грешки най-вероятно ще тежат само на съвестта на отговорните по това време лица. Тежат и ще тежат дълго време и на общинския бюджет. Справедливост и възмедие едва ли ще има. По-неприятно е, че и зала на това място и при тези дадености е трудно да се изгради. Изпълнението на дадените предписания от АДФИ водят до прекратяване на договора за строителство.
Домът на железничаря ще бъде ли на мездренчани най-накрая?
Възможността Мездра да има собствен културен център е свързана с придобиването на Дома на железничаря, реновирането му и създаване на условия за целогодишно използване.  Това, че търсим съдействие и разбиране по въпроса от министър-председател, министри, зам.-министри, ръководства на БДЖ структури и дори президентство, е факт. Факт обаче е липсата на успех на този етап. Голямата пречка в случая е тежкото финансово състояние на „БДЖ – товарни превози“ ЕООД и мониторингът на такива държавни търговски дружества. Идеята да придобием този обект безвъзмездно, както сме го дали, е изключително трудно реализуема, но не невъзможна. Продължаваме да бъдем настоятелни и упорити.
Жителите на Мездра ежедневно търпят дискомфорт заради спряно водоподаване. Какво Ви подтикна да се договорите с ръководството на „ВиК“ ООД – Враца да действате заедно?
Проблемът е не само местен, а национален. Над 66% от водопроводната мрежа в страната е с етернитови тръби, ефективният живот на които отдавна е изтекъл. Тъжната преспектива е авариите да стават от ежедневни – ежечасни. Държавата е отчела този тежък проблем и в момента вървят предпроектни проучвания за търсене на ефективни решения и уточняване на необходимия финансов ресурс. В чисто човешки план, когато се прибереш след работа в къщи и от крана в кухнята не потече вода, никакви планове и обяснения не могат да спрат бурния поток от отрицателни емоции. Неудобството е не просто дразнещо, а отчайващо. При липсата на външно финансиране /Европейската комисия е с резерви при даване на пари в този сектор/ единственият вариант е да си помогнем сами. Възприехме тактиката на всички улици, които се асфалтират, да подменим водопроводите и да се монтират на  възловите точки кранове за зониране.
При цялата негативна енергия и неприязън, която сме склонни да излеем емоционално върху ВиК-оператора, трябва прагматично да отчетем добрия шанс, който имаме. „ВиК“ ООД Враца е в добро финансово състояние и дейността му е обезпечена с достатъчно техника. Можем само да благодарим на управителя на дружеството г-н Ангел Престойски за разбирането и вложените собствени сили, труд и средства на дружеството за реконструкцията на водопроводната мрежа в общината. Използва се всяка възможност, когато не са ангажирани с отстраняване на аварии, да ремонтират планово отделни обекти.
Предоставянето на актуална информация за спряно водоподаване от страна на общинска администрация е прецедент. Каква е причината служители на общината да информират населението за авариите на ВиК, макар това да е прерогатив на водоснабдителното дружество?
Винаги съм се дразнел от отговор: „Това не е наша работа“. Всичко, което се случва в общината, е наша работа. Ясно съзнавам, че по този начин поемаме чужди негативи, но по-добре ние да сме без вина  виновни, отколкото хората да нямат информация. Нещо повече, ще бъдем още по-активни, ще присъстваме физически на обектите и авариите и ще даваме актуална информация за хода на ремонтите. Това ще е част от гражданския контрол на процесите.
Защо възложихте контролна функция на общински служител над фирмите, изпълняващи реконструкция на водопроводната мрежа?
Не съм доволен от качеството на възстановените след аварии улични настилки и тротоари и още по-малко от скоростта, с която това се случва. Тази дейност „ВиК“ ООД е възложило след обществена поръчка на една външна фирма за всички райони. При честите аварии в цялата област практически не е възможно фирмата да бъде едновременно в Козлодуй и в Мездра. Това не може да бъде трайно оправдание и затова ще продължим с контрола на местно ниво и с настояване за организационни промени.
Качество и отговорност бяха ключови думи в предизборната Ви програма. Каква е причината вече втора година да нямате заместник-кмет?
Не е в моя стил на работа и никога няма да бъде обясняването на една или друга несполука с работата на „лошия материал“ – неразбирането, неможенето или несправянето със задачите на някои от колегите. Така съм устроен и възпитан като човек, че се чувствам лично отговорен за действията или бездействията на всеки един от екипа, с който работим. Ползването на „предпазни бушони“ е масова практика в теорията и практиката на управлението. Този метод пази авторитета на ръководителя за сметка на честта и достойнството на някои от служителите. Това, което наистина мразя в политиката, е двуличието и въпреки че това е утвърденият път към успеха, нямам желание да вървя по него. В конкретния случай с общинската администрация, след като работи в нея всеки един колега, има моето пълно доверие и нещо повече – вярвям, че това са най-добрите специалисти в региона, които имат желание и капацитет при тези условия /възнаграждение и натовареност/ да са на тези позиции. Знам, че не сме безгрешни и всеки един от нас има своите слаби и силни страни, но като екип сме длъжни да преодоляваме всички трудности и да постигаме целите. Не назначих зам.-кметове, защото исках да дам личен пример в труден за общината момент. Не можеш да изискваш от колегите си полагането на свръх усилия, ако самият ти не си свръхнатоварен. На този етап и физически, и емоционално работя на максимални обороти по минимум 16 часа на ден. Лично проверявам, редактирам, давам указания, вземам решения и нося отговорност за всичко, което се случва в общината. „Допингът“, който ползвам, е удовлетворението от постигнатото. Стабилизирахме Общината и надграждаме във всяка една сфера. С реализирането на голяма част от целите идва и амбицията за нови успехи. Сами вдигаме изискванията и си поставяме нови задачи. В тази връзка е редно да има известна децентрализация, свързана и с нови специалисти, включително и на управленско ниво. Очаквайте ги.
Служителите на ОП „Чистота“ са ангажирани с все повече дейности и отговорности. Беше купена нова техника, кофи  и контейнери и иновативна сол за зимния период. Доволен ли сте от предоставяните услуги в града и селата?
От всички сфери на дейност положителната промяна в работата на ОП „Чистота“ е най-видима и осезаема. Закупихме  1 594 нови кофи за смет, 91 контейнери тип „бобър“ и 47 от 4-кубиковите контейнери. За две години практически решихме проблема със съдовете за смет. Доставихме и използваме две рециклирани машини за сметоизвозване.
От три месеца използваме мотометачна машина в града, която само за месец събира над 50 куб.м боклуци. Поръчахме изработка на водоноска за измиване на улиците. Доставихме мощен контейнеровоз и универсална машина за почистване „Унимог“. С доставената и/или ремонтирана техника сме в състояние сами да почистваме снега в града и да поддържаме инфраструктурата при зимни условия.
Пълноценно използваме закупените за предпиятието багер и автовишка. За багера и самосвала няма почивен ден -  копаем канавки и канали, насипваме улици, разкарваме материали. С работата си автовишката се изплати за няколко месеца и с нея успяваме да изпълняваме различни задачи, свързани с уличното осветление, кастрене на дървета и какво ли не. Новата организация на работа на електротехниците и техниката, с която разполагаме, ни дава възможност не само своевременно да отстраняваме аварии, но и да разширяваме обхвата на уличното осветление. Монтирани са повече от 300 бр. осветителни тела на нови места.
Не мога да не бъда доволен от работата на озеленителите и косачите в ОП „Чистота“, когато виждам прекрасните цветни градини, засадените 415  дървета и храсти, 900 рози, окосените четири, пет и повече пъти тревни площи, поддържания в добър вид гробищен парк.
Строителите в предприятието се справят успешно с изработката на тротоарни плочи и бордюри, ремонт и поддръжка на сгради, покриви, пътища, улици и тротоари. Хидроизолация на покрива на сградата на стадиона, ремонт на покривите на кметството и училището в с. Люти дол, в с. Старо село, здравната служба в с. Моравица, апартаменти в блока на ул. „Сердика“ №2, детската градина в с. Типченица, укрепителни действия на свлачища в с. Люти дол и с. Лик са само малка част от обектите, на които работиха през последно време.
Фактът , че с ОП „Чистота“ постигаме по-добри резултати в сравнение с тези на частни фирми в снегопочистването, ремонта и поддържане на обекти и съоръжения,  ни дава спокойствие и увереност, че не само работим по-икономично и по-качествено, но осигуряваме заетост и добри условия за работа на много хора.
Мездра да се превърне в социална община – теза, която Вие лансирахте преди две години. Такава Община ли е Мездра две години по-късно?
Работата в социалната сфера е най-деликатна и чувствителна. Там грижите и отношението не се формират с решения и заповеди, а със сърце и душа ежедневно, ежечасно към всеки човек, потърсил помощ и съдействие и не само към тях. За последните две години подобрихме условията и техниката в социалния патронаж, детска млечна кухня, клубовете на пенсионерите и увеличихме броя на услугите. Вече разполагаме с нов микробус, нов траспортен автомобил и до края на годината доставяме  още един. Провеждаме анкети със социално слаби лица в цялата Община и търсим и намираме реална възможност да им помогнем. Предлагаме им работа и грижи, социализираме ги. Раздадохме десетки тонове помощи във вид на храна и дрехи. Осигурихме безплатни медицински прегледи в десет села на Общината. Наехме социални работници, които да помагат в ежедневието на стари и самотни хора. Целогодишно, без прекъсване, осигуряваме безплатен обяд на 90 души в социалната трапезария.
Резултатите от изпълнението на количествените показатели са впечатляващи, но за мен по-важна е промяната в отношението към хората в нужда. Служителите, които работят в тази сфера, дават всичко от себе си, за да са полезни. С ангажирането на спонсори и дарители като фондация „BCause“, фирма„Paysafe“ резултатите стават гарантирано добри.
За тези две години какво направи общината и в частност Вие за осигуряване на заетост, по–добри услоивя на труд и достойно заплащане?
Преди да коментирам,да давам съвети или да настоявам за по-добри условия за работа в други фирми и организации, съм длъжен да огледам „собствения си двор”. През последните две години в сградата на общинска администрация ремонтирахме повече от половината стаи. Майстори влязоха в помещения, в които от 40 години не е правен ремонт. Доставихме нови мебели и оборудване. Инсталирахме над 30 нови компютърни конфигурации. В момента в сградата на общинска администрация се извършва мащабен ремонт за повишаване на енергийната ефективност. Монтира се най-съвременната VRF климатична система. Общата стойност на проекта е над 1 млн. лв. Частично актуализирахме възнагражденията на служители, които бяха най-ощетени. Привеждаме регулярно заплатите в ОП „Чистота“ в съответствие с промените на минималната работна заплата.
Като цяло в бюджетната сфера осигурихме по-добри условия на труд във всички звена. С текущи ремонти и реализирани проекти за повишаване на енергийната ефективност в Социалния комплекс, ОУ „Св.Св. Кирил и Методий“, СУ „Иван Вазов“, ДГ „Мир“, ДГ „Слънчице“ и ДГ „Детелина“ постигаме видими и осезаеми резултати.
Основният проблем си остава опасно нискиятразмер на възнагражденията на хората в бюджетния сектор. И тъй като заплатите на 95% от тях са свързани с размера на стандартите, определени от държавата, то Общината е в ролята само на разпределител на средства. Положителната стъпка с увеличението на заплатите в сферата на образованието за нашата Община е и реална, защото е оптимизирана училищната мрежа и минимизирани разходите за издръжка. Освен това използваме всяка възможност за допълнително финансиране по проекти, програми или чрез дарители. Положителен пример от последните дни е доставката на дарение от 50 преносими кампютри на обща стойност 25 000 лева в  две училища в Общината. И в момента по проект извършваме ремонт на СУ „Климент Охридски“- с. Зверино за над 120 хил. лева.
Очаквания с надежда държавен бюджет за 2018 г. засега не е особено щедър към общинските служители, здравните и социалните работници. Рискът от обезлюдяване на тези сфери,по причина ниско възнаграждение и в крайна сметка на лишаване на гражданите от услуги, е реален не само за нашата Община, но и за всички останали.
По отношение на стопанския сектор подкрепяме всяка една законова инвестиционна идея. Всеки предприемач е добре дошъл. Изградените селскостопански обекти в с.Горна Кремена – щраусова ферма и в с. Руска Бяла – овцеферма, са доказателства за това.
Поддържаме контакти с ръководството на най-големия работодател в общината – заводъта за кабелни комплекти SЕBN. Две поредни години заводът печели приза “Работодател на годината“. Удовлетворяваме своевременно всички техни искания и желания, свързани с общинска инфраструктура и услуги, и същевременно настояваме пред тях за по-високи възнаграждения на заетите и разширяване на социалните  придобивки.
Обект на постоянно търсене и предлагане пред потенциални инвеститори е възможността за организиране на нови производства и услуги в Общината.
Един от акцентите в предизборната Ви кампания беше осигуряване на достъпно здравеопазване. Ситуацията с многопрофилната болница във Враца породи сериозни кулизии. Какво се случва в Мездра?
В България болниците са търговски дружества, специалистите в доболничната помощ и общопрактикуващите лекари са еднолични търговци. Какво се получава? Търговци на здраве, търговия със здраве. Налаганият от 20 години модел на здравеопазване е труден за повечето лекари и абсурден за пациентите.
Въпросът за здравето на българина, без да се изведе като основен приоритет и реши радикално на държавно ниво,  не може да получи трайно и удоволетворително решение на местно ниво, въпреки полаганите усилия и ангажименти. При над 13 млн.лв. задължения на врачанската болница, 350 хил.лв. задължения на мездренската изглеждат едва ли не като някакъв успех. Не е така обаче. Проблемите са системни и се задълбочават. Път в укрепването на болниците, без промяна на здравните пътеки като стойност и изисквания, е безпътица. Това е най-лесният начин да се затворят болниците, особено в по-малките населени места. Подпомагайки целево на някои болници, държавата гарантира някакъв минимум от услуги, но това нито е достатъчно, нито справедливо.
В Мездра Общината осигури през 2017 г.: 77 000 лв. собствени средства и още 50 000 лв. от проект „Красива България“ за ремонт на покрива на болницата, боядисване на фасадите и обновяване на паркинга. Практически поемаме част от издръжката на МБАЛ-Мездра - 80 000 лева до месец ноември. Със скромния бюджет, с който разполагаме,  подпомагаме и разчитаме на нашата болница.
Съдействаме с всичко необходимо за реализиране на проект за обновяване на спешния център. Ремонтирахме основно улиците, осигуряващи достъп до болницата. Работим в посока осигуряване на спонсори и въобще съдействие за всички съпътстващи дейности, обезпечаващи нормалното функциониране на здравните заведения.
Здравните кабинети в детските градини функционират нормално. Осигурихме безплатни прегледи в няколко села от Общината. За по-добри резултати очакваме промяна във финансирането, изискванията и мениджмънта на болниците.
Много сериозен проблем не само за общинашата, но и други за други общини в страната е популацията на безтопанствени кучета. От тази година ли е актуален въпросът и как си обяснявате действията на природозащитниците?
Ако приемем тезата, че природозащитниците са будната съвест на обществото, можем да сме им благодарни и да ги оценим високо. Под този общ знаменател – природозащитници - могат временно да попаднат „случайно“ и хора с недотам чисти намерения и помисли. Успешно манипулирани или манипулиращи общественото мнение, те са в състояние да предизвикат невероятни скандали и създадат фантастични истории.
Рязкото увеличаване на броя на безстопанствените кучета на територията на общината през последните години се дължи преди всичко на безотговорното поведение на собствениците на животни. Не ги кастрират, радват им се известно време и след това ги пращат на улицата за самоотглеждане. Анализирахме конкретно ситуацията с безстопанствените кучета и отчетохме, че само грижите и усилията, които полагат доброволците, стопанисващи приюта в с. Долна Кремена, са недостатъчни за решаване на проблема. А проблем има, и то тежък. Над 30 души са потърсили помощ в Спешния център след ухапвания от куче, десетки са изплашените и шокирани от агресивно поведение на тези „домашни любимци“. Това, че плащаме наема и консумативите ел.енергия и вода, купуваме храна, доставяме поръчани количества мрежа, е нашата малка тайна с хората от „Анимал хелп“, грижещи се за кучетата в с. Долна Кремена. Може би за тях тези средства нямат съществено значение и затова не ги коментират, но в края на годината аз, като кмет, съм длъжен да ги обявя.
За 2017 г. бяхме предвидили възлагане на проектиране на приют в с. Кален. Ситуацията обаче се разви критично и с цел предотвратяване на нежелани инциденти  с хора и кучета, предприехме спешни действия за предварително изолиране на животни във временния приемник в с. Кален. С тези действия успокоихме до известна степен нетърпимата обстановка в града, а и осигурихме храна, подслон и грижи за четиридесетина кучета.
Проектиране, изграждане на приют, но преди всичко кастриране на всички безстопанствени кучета, са приоритет за нас.
Челен опит от други е трудно да вземем, защото практиките за избиване, отравяне на кучета или транспортиране до други общини са неприемливи за нас. Трайно и глобално решаване на проблема, без приемане и ефективно прилагане на национална програма за ограничаване популацията на безстопанствените кучета, е невъзможно.
Какво наложи радикалните мерки по отношение провеждането на Атракционно-увеселителния панаир по повод Деня на Мездра - 6-и май?
Площадът в центъра на Мездра е презастроен и транспортно не добре обезпечен. Струпването на атракционите в началото на месец май на тази малка площ, буквално парализира достъпа до гарата, хотела, полицията, затруднява таксиметровите услуги и превръща дните ни от празник в безкраен проблем.
Зоната на общинския пазар, макар също недостатъчна като площ, предлага много по-добри условия и възможности, включително и с наличните санитарни помещения. Положителна практика в други градове е подобни атракциони да се организират в паркове или стадиони, за да не пречат на живеещите в даден район, а за Мездра на този етап зоната на пазара е възможно най-безконфликтният вариант.
Тромавата и тежка бюрокрация също е един от сериозните проблеми на държавата ни. Как Вие и Вашият екип работихте тези две години за облекчаванена услугите за бизнеса и гражданите?
Подкрепяме и съдействаме като администрация на всяка едно законово допустимо инвестиционно намерение. Всеки, който проявява някаква стопанска инициатива, е добре дошъл в Общината. Съзнаваме, че конкуренцията във всички бизнеси е от полза за нашите съграждани. Създават се условия за минимизиране на цени на стоки и услуги, и за по-висока оценка на труда, и оттам по-високи заплати на работещите. Бързото процедиране по заявления, обработка на данни, предоставяне на информация, съдействие за нови ПУП-ве, са ежедневие за нас. Количествените измерители явно показват постигнатите резултати. През 2017г. са процедирани 18 подробни устройствени планове, обработени са 381 бр. заявления за търговска и стопанска дейност, а планът за постъпления от отдаване на селскостопански земи под наем бе изпълнен в края на месец септември.
В информационния център нашите съграждани освен внимание и вежливо отношение, получават необходимата информация и съдействие. Създадената възможност там да се плащат и местните данъци и такси облекчи процеса и е важна стъпка в повишаване на събираемостта.
Усмивката, благата дума, желанието за съдействие и професионализмът са основните средства в арсенала на служителите от нашия фронт офис. Това не е само моя мечта и обещание, а и основно изискване на нашите съграждани. Няма да позволя да има изключения от това и ще продължа да бъда безкомпромисен в кадровото обезпечение на тази дейност.
За тези две години стабилизирахте финансовото сътояние на общината и разплатихте натрупани задължения. Възродихте футбола, успешно бяха санирани сгради за над 11 млн.лв. Какви са целите, които ще преследвате в следващите две години от мандата си?
Заварих в края на 2015 г.Община Мездра в „зоната на здрача“. След  две години упорита работа вече сме на светло. Можем и да помечтаем. Предпочитам да бъдем реалисти и да изпълним всичко възможно от обявената Управленска програма. Всичко онова, което можем да направим със собствени сили и средства, ще бъде направено с ентусиазъм и упоритост. За средствата от инфраструктурните проекти, които очакваме по оперативните програми, ще бъда пестелив в изказванията, имайки предвид забавянето на ПРСР с една година. Те са, обаче, най-важният механизъм и на тях разчитаме за обновяване на водопроводи, улици, площади, сгради.
Всеки отчет неминуемо е свързан с поемането на нови обещания. Какво ще обещаете на хората в общината?
Въпросите от Вашето интервю засегнаха малка част от дейността на общината през последните две години. Подробен отчет за извършеното във всички сфери на дейност ще бъде подготвен в края на годината и представен пред всички съграждани.
Предварително искам да благодаря за старанието, постигнатите успехи и резултати на всички служители в общинска администрация, ОП „Чистота“, колективите на детските градини и училища, на Социалния комплекс и Социалния център, на социалните и здравни специалисти, на читалищните и културните дейци, на спортистите и треньорите, на самодейците и талантливите деца от общината!
Благодарност и поклон на тези, които имат афинитет към обществения живот и участват в различни инициативи и прояви!
Всички, които ме познават добре, знаят, че трудно обещавам нещо, защото направя ли го, със сигурност трябва да го изпълня. За това заявявам следното:
Уважаеми съграждани,
Мили хора,
Обещавам да бъда принципен в отношенията към всеки един от вас, да ви служа честно и отговорно и да отстоявам с всички сили и средства обществения интерес!
06.12.2017, 09:25 часа
1500 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha