Спешните медици от Враца представиха отлични умения при справяне с критични ситуации

Спешните медици от Враца представиха отлични умения при справяне с критични ситуации Днес във Враца се провежда обучение на работещите медици в Центъра за спешна медицинска помощ, видя репортер на BulNews.bg. Темата е „Телекомуникационния и приоритетния екипен тираж в Центровете за спешна медицинска помощ“, а дебатите и практическите занятия се проведоха в конферентната зала на хотел „Чайка“.
По време на обучението медиците трябваше да покажат как ще реагират в различни ситуации за спешни повиквания и колко бързо решават какъв код е пациентът и дали наистина е спешен случай. Лектор на беседата бе директорът на националния център за обучение и квалификация в системата за спешна медицинска помощ д-р Евелина Георгиева, която оцени реакциите на медиците във Враца като много добри и навременни.
Д-р Георгиева обясни, че водещото в обучението е хората, които приемат спешните повиквания да имат съответната компетентност да разпитват пациентите и да им дават инструкции.
„Ние държим да ги подкрепим в тяхната работа, да им дадем чисто практически съвети, как най-добре да си съдействат с тел. 112 и как да са най-полезни от една страна на пациентите, от друга страна да успяват да приоритизират сигналите. Важно е да пращат линейките първо на най-спешните случаи. Те трябва да могат да обяснят на хората, които се обаждат в спешна помощ, но не са в спешно състояние, че не следва да ангажират линейките. За тях има други начини да потърсят медицинска помощ. Тези разговори и срещи са изключително полезни“, заяви д-р Георгиева.
По думите на специалиста е много важно хората да знаят, че трябва да се обаждат в спешните центрове само за състояния, при които наистина има някаква опасност за здравето и живота на човека. Второто много важно нещо, което трябва да знаят е, че ще им бъдат зададени въпроси и тези въпроси няма да забавят линейката. Чрез въпросите могат да получат най-адекватната помощ, да бъде избран най-подходящият екип, който ще е подготвен, когато отиде при пациента.
„Хората не трябва да се изнервят на диспечарите, които задават въпросите, тези въпроси са важни. Медиците от Враца са подготвени и определено имат опит. Тук няма текучество на кадрите и хубавото при тях е, че са и от двете страни на барикадата и в спешните екипи, и в диспечърната. Колегите са изключително професионално подготвени“, завърши д-р Георгиева.
Своите поздрави и гордост от работата на колегите си изказа и шефката на центъра за спешна медицинска помощ д-р Галина Лещарска. Тя определи работата на колегите си като „стегната и критична“ и то не само в рамките на обучението, а всекидневно.
„Днес проведохме ползотворен дебат, при който се изясняват критични моменти в нашата работа. Важно е хората, които звънят на тел. 112 да бъдат достатъчно търпеливи, за да бъдат разпитани по адекватен и точен начин, защото това не са случайни въпроси.
Въпреки, че екипите в спешния център не са безброй се стремим да бъдат запълнени и да няма пропуснати повиквания. Работим стегнато, въпреки всички трудности. Гражданите трябва да знаят, че пътуваме извън територията на област Враца и да проявяват търпение“, каза д-р Лещарска.
По думите й, всички общопроактикуващи лекари имат организирана неотложна помощ и това е спешен кабинет в „медицински център Дауд“, който се намира в ж.к. „Дъбника“. Добре е да се знае, че това е мястото, където трябва да се потърси помощ за измерване на кръвно, за висока температура и други такива подобни.
11.05.2018, 12:40 часа
2546 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha