Петя Аврамова: Няма да има кръгови кръстовища по скоростния път Видин-Ботевград

Петя Аврамова: Няма да има кръгови кръстовища по скоростния път Видин-Ботевград "Няма да има кръгови кръстовища по новостроящия се скоростен път Видин-Ботевград", съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството инж. Петя Аврамова.
Тя обясни, че първоначалният проект е предвиждал  изграждането на кръгови кръстовища с отбивки за всички населени места по трасето.
„По мое настояване и с решение на премиера се препроектираха всички кръстовища в отсечката от Видин до Ботевград, които ще бъдат на две нива. Дори да се оскъпи малко проектът, смятам, че това е правилното решение, така че директното трасе да не бъде възпрепятствано от включване на превозни средства от населените места. Все пак строим скоростен път“, коментира регионалният министър.
Петя Аврамова подчерта, че развитието на Северозападна България е сред приоритетите на правителството, а целта е областите да догонят останалите региони на страната.
„Усилията на правителството са Северна България като цяло да догони Южна България като развитие. АМ „Хемус“ е „пътечката“, по която да дойдат инвеститорите. Тя е много необходима, защото видяхме, че АМ „Тракия“ съсредоточи всички инвеститори в Южна България. За Северозапада ключов е пътят Видин-София, който заедно с „Хемус“ трябва да доведе до привличане на инвестиции, осигуряване на работни места и повишаване стандарта на живот и доходите на хората”, коментира министър Аврамова.
Работи се усилено и за подобряване на републиканската пътна инфраструктура в област Враца. Министър Аврамова напомни, че предстои да завърши започната през 2020 г. рехабилитация на пътя Мездра-Роман. За тази година е предвиден ремонт на пътя Паволче – Челопек – Лютиброд, който ще се използва и като обходен маршрут, при строителството на пътния възел за Мездра.
През тази година ще се ремонтира и републиканският път през село Девене, който е в лошо състояние. В програмния период 2021-2027 г. Агенция „Пътна инфраструктура“ ще търси европейско финансиране за изграждане на обходен път на селото.
„Навремето така се е строило в България, че всички основни пътища минават и през населени места. В настоящето за всички големи пътни проекти планираме и обходни трасета, с които се заобикалят. Така например, строителството на пътя Мездра – Ботевград включва обходи на Лютидол, Новачене и Скравена, за да изведем тежкия трафик“, коментира регионалният министър.
По отношение на срутището в Искърското дефиле при Елисейна, министър Петя Аврамова увери, че след разчистването и извозването на  хилядите тонове скална маса и обрушването на скатовете, движението в дефилето е обезопасено.
„Това е първата стъпка, която направихме. Продължаваме в дългосрочен план, имахме вече среща с научната общност, с висшите училища, БАН. Участъкът през Искърското дефиле ще подлежи на ежедневен мониторинг и ще се направи траен проект за укрепването му. Вероятно ще включва дълбоко анкериране и високоякостна мрежа с въжета, които да хващат по-малките камъни, защото големите няма как да бъдат спрени от мрежите. Срокът за изработка на проект е тази година“, обясни регионалният министър.
 
09.02.2021, 09:18 часа
4515 4
Коментари

trevojno

09.02.2021, 15:27 часа
Torbichkite na taia piandurnica sa i stignali do bradata Te s Malinkata gubernatorkata mai niamat miarka na pieneto. Vse v 7-etajnia blok kisnat,tam e svartalishteto na porocite....

Слава богу

09.02.2021, 10:42 часа
И слава богу. Щото кръговото на околовръстнио го видехме с тия обратни наклони. Тая добре, че дойде у Враца да разбЕреме, че още е министър, щото у жипката се вози само един друг дето уж и е зам.

Боко

09.02.2021, 10:08 часа
Тая е на умирачка.

Petar

09.02.2021, 09:36 часа
Овца!
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha