МОН започва преглед на учебното съдържание

МОН започва преглед на учебното съдържание Министерството на образованието и науката (МОН) започва преглед на учебното съдържание по общообразователните предмети от I до X клас. В целия процес ще се включат повече от 170 специалисти от цялата страна.
Ще бъдат сформирани два вида групи. Най-напред учители, методици и психолози ще анализират учебните програми по различните предмети. Целта е да се оценят включените в тях понятия и термини, очаквани резултати, наличието на връзки между различните предмети в съответния клас, както и на връзки между изучавания материал по един и същи предмет в различни класове. 
Друга, по-голяма група ще включва учители, излъчени от синдикалните и работодателските организации в средното образование и от Регионалните управления на образованието.
Те ще четат учебниците по отделните предмети в съответния образователен етап – начален, прогимназиален и първи гимназиален, и ще преценяват доколко и как учебните програми са намерили отражение в съдържанието им.
Паралелно с това МОН ще поръча на независима социологическа агенция да направи допитване. Ще бъдат интервюирани представителни извадки от три целеви групи – учители по общообразователни предмети от I до X клас, ученици от I до X клас и родители на такива ученици.
До десетина дни МОН ще пусне също анонимна онлайн анкета сред учениците от III до X клас в цялата страна. Тя ще бъде разпространена чрез ученическите съвети в училищата. В нея децата и младежите ще могат да оценят колко сложен е за тях учебният материал по отделните предмети, има ли достатъчно време за затвърждаване на новия материал, доколко наученото ще им бъде полезно в живота и др.
Учениците ще бъдат питани също дали учителите им използват съвременни методи на преподаване като работа в групи и по проекти, решаване на казуси, дигитални ресурси. Въпросите са формулирани по различен начин в зависимост от възрастта на учениците. 
02.03.2022, 17:30 часа
605 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha