10-километрова опашка се изви на Дунав мост 2

10-километрова опашка се изви на Дунав мост 2 Интензивен е трафикът и в двете посоки на Дунав мост 2, опашката днес е близо 10 километра, каза за БТА Людмил Димитров, директор на смесеното българо-румънско дружество „Дунав мост 2 Видин-Калафат“. Километричните опашки се образуват отпреди ден и днес чакащите товарни автомобили са на околовръстния път на Видин, след бензиностанцията на „Съни Йол“, предава БТА.
Граничният контролно-пропускателен пункт (ГКПП) „Видин” при Дунав мост 2 остава към момента един от най-натоварените по отношение и интензивност на товарния трафика в България. В последните две години той се превръща в основен граничен пункт за товарните автомобили, пътуващи към Западна Европа, уточни Людмил Димитров. Той допълни, че за последните 24 часа през Дунав мост 2, на граничния пункт в двете посоки, са преминали 3 400 моторни превозни средство, като 2 200 от тях са товарни автомобила. Тази интензивност на трафика се запазва от началото на годината.
По-натоварено е трасето на влизащите в България - средно 1800 автомобила дневно, на изход от България към Румъния излизащите са 1600. За последните 24 часа се запазва тези числа. Само товарните автомобили, които за последните 24 часа са влезли от Румъния в страната, са 1200, а излезлите са с 200 по-малко, уточни Димитров. 
Образувалата се на изход от България опашка от чакащи ТИР-ове, създава проблеми и недоволство сред шофьорите, допълни Димитров. 
На граничния пункт работят всичките шест трасета на изход. От месеци поради изключително интензивния трафик товарни автомобили се обработват на пет трасета и едно е за леките автомобили, каза още Димитров.
Той допълни, че организацията по граничния контрол на ГКПП „Видин” се осъществява от румънската страна, а проверките се извършват от съвместни българо-румънски гранични екипи. Проблем, който увеличава времето за граничен контрол на товарните автомобили, е, че поради инфраструктурата на пункта на румънска територия, се налага автомобилите от ЕС да изчакват заедно с камионите от трети страни, за които проверката е по-продължителна. На румънска територия се намира и единственият кантар, който измерва товара и на влизащите и на излизащите автомобили, което увеличава времето за проверка.
Задължителна е и проверката на камионите заради засиления мигрантски натиск. На товарните автомобили се прави тест с газ анализатор за въглероден диоксид. Ако се отчетат завишени количества, то превозното средство се претърсва щателно дали не превозва мигранти, допълни Димитров.
24.03.2022, 16:46 часа
677 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha