10 дни след кибератаката: "Български пощи" не приемат никакви пратки

10 дни след кибератаката: "Български пощи" не приемат никакви пратки "Ни-що!" Това е краткият отговор на въпроса какво може в момента да се изпрати чрез "Български пощи". Даден е от произволно избран пощенски клон в София днес - 10 дни, след като за първи път се разбра за голямата хакерска атака срещу системите на държавното дружество.
Сривът блокира изплащането на пенсии и помощи, които впоследствие бяха прехвърлени на хартиени списъци, а срокът за получаването им - удължен. Великденските добавки за някои пенсионери станаха първомайски, понеже за тях срокът се удължи до 3 май.
Заедно с тези огромни задачи обаче, хакерската атака блокира и основната работа на пощите - изпращането на пратки. 10 дни то е напълно преустановено, а чрез "Български пощи" оперират и хиляди фирми. Отчасти е спряно и доставянето на пратки - получаването им е възможно само ако не се дължи плащане.
Последната актуална информация на сайта на държавното дружество е от 18 април. Днес пред "Сега" от пресцентъра на дружеството казаха, че работата по отстраняване на пораженията продължава. Повече информация кой и какво прави за възстановяване на системите липсва, въпреки че задачата влиза в отговорностите на няколко министерства. Прекъсването на услугите е безпрецедентно по мащабите си, но правителството усърдно мълчи по въпроса.
Първото и единствено изявление на вицепремиера по ефективно управление Калина Константинова за срива в пощите е от 18 април. В него тя увери, че плащането на пенсии и добавки е гарантирано във всеки пощенски клон - нещо, което не отговаряше на истината към онзи момент. И също заяви, че се работи "за отстраняване на всички технически неизправности в най-кратки срокове". Седмица по-късно никой от правителството не коментира дали и какъв напредък е постигнат.
26.04.2022, 15:44 часа
717 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha