Фирма на кипърска офшорка блокира поръчка на АПИ за над 440 млн. лева

Фирма на кипърска офшорка блокира поръчка на АПИ за над 440 млн. лева Фирма от Пловдив, собственост на кипърска офшорка, блокира поръчка на Агенция „Пътна инфраструктура“ на стойност почти 445 млн. лв. без ДДС.  
Комисията за защита на конкуренцията е образувала производство по жалба на „Тракия билд“ ЕООД срещу разяснение на АПИ по инженеринговата поръчка за автомагистрала „Струма“, участък „Крупник – Кресна“ (ляво платно с дължина 13,2 км и прилежащите пътни възли).
Справка в Търговския регистър сочи, че „Тракия билд“ е еднолична собственост на Сикинос Трейдинг Лимитид – Кипър, а сегашният управител на дружеството в Пловдив е Найден Найденов. Откакто фирмата е вписана – през 2012 г., ежегодно сменя управителя си. 
От 2016 г. „Тракия билд“ е подала в КЗК пет жалби, не е спечелила нито една, съответно обаче е успявала да ги блокира за определен период от време, обжалвайки и на по-висша инстанция.
Справка в сайта на Агенцията за обществени поръчки сочи, че досега тази фирма няма нито един договор за обществена поръчка. В Камарата на строителите дружеството е вписано с изпълнен само част от един строителен обект, който му е бил превъзложен от „ПСТ Груп“ ЕАД – реконструкция на част от уличната мрежа на град Раковски.
Проблемът е, че на дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим и на контролираните от тях лица се забранява пряко или косвено участие в обществените поръчки по ЗОП, независимо от характера и стойността на обществената поръчка, включително и чрез гражданско дружество/консорциум, в което участва дружеството. Това сочи чл. 3 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, контролираните от тях лица и техните действителни собственици, променен през 2016 г. Тази забрана не се прилага, ако дружеството, регистрирано в юрисдикция с преференциален данъчен режим, е местно лице за данъчни цели на държава - страна по Споразумението за държавните поръчки на Световната търговска организация, както и на държава, с която Европейският съюз има сключено двустранно споразумение.
Въпреки неопитността на дружеството с капитал 1000 лева да изпълни такъв обем строителна дейност и да докаже това пред възложителя, въпреки че цялата фирма като съвкупност е заложена в Първа инвестиционна банка по два договора на обща стойност 25 млн. лв. (справка – Търговски регистър), не става ясно как Комисията за защита на конкуренцията е приела, че тази фирма е заинтересовано лице, което е задължение на жалбоподателя да докаже пред КЗК, за да бъде образувано производство.
Жалбата е подадена на 3 декември т.г., а производството по нея е образувано след два дни – на 5 декември.
Ден по-късно – на 6-ти декември, Агенция „Пътна инфраструктура“ информира заинтересованите лица, че във връзка с тази жалба, с която е поискана временна мярка „спиране“ на процедурата, и образуваното по нея производство, всички действия по процедурата спират до влизане в сила на определението, с което се отхвърля поисканата временна мярка или решението по жалбата, ако тя бъде наложена.
Припомняме, че процедурата за възлагане на АМ „Струма“, участък „Крупник – Кресна“ е обявена на 31 август. Габаритът на пътя, който трябва да се направи в участък от 13,2 км е Г10.50 - с две ленти за движение с ширина 3.5 м, водещи ивици по 0.25 м и два банкета с ширина 1.5 м. При надлъжен наклон над 4% ще бъде направена и трета лента за товарните автомобили. Достъпът до трасето ще бъде осигурено през 3 пътни възела:
- Пътен възел „Полето“, който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Брежани и Полето, както и включване в автомагистралата в посока София.
- Пътен възел „Мечкул“, който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Мечкул и Брежани, както и включване в автомагистралата в посока София.
- Пътен възел „Стара Кресна“, който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Стара Кресна, Ощава, както и включване в автомагистралата в посока София.
В този участъка ще бъдат построени 3 тунела - „Симитли“ (с дължина 211 м), „Ракитна“ (1 135 м) и „Стара Кресна“ (1 052 м). Те ще бъдат с инсталации и системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление, управление на движението и т. н. Ще бъдат изградени и 10 виадукта с обща дължина 3,5 км, както и 3 броя надлези и подлези.
Обектът се финансира със средства от Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" и държавния бюджет на Република България.
08.12.2018, 08:29 часа
1796 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha