С промените в Закона за здравното осигуряване се регламентират условията за подаване на жалби от граждани до Районните здравноосигурителни каси /РЗОК/. Един от новите текстове пряко засяга правата на здравноосигурените лица. Това е правото им да подават жалби пред директора на РЗОК, когато не са удовлетворени от оказаните медицинските дейности.
"Жалбата се подава по реда на Закона за здравното осигуряване, като в нея се описват причините и се посочва най- малко едно от следните основания: отчетена, но неизвършена медицинска дейност; качество на медицинската помощ, което не съответства на критерите за качество, определени в Националния рамков договор; отказан достъп за медицинска документация; получени от изпълнителя на медицинска помощ суми без правно основание", каза Десислава Петрова, експерт в РЗОК Видин.
Това са четирите положения, при които здравноосигуреното лице може да подаде жалба в РЗОК и по нея да бъде инициирана медицинска или финансова проверка от контролните органи./ бар Видин