Ето най-полезните мазнини, от които отслабваме

Ето най-полезните мазнини, от които отслабваме Ако сме на диета, думичките "мазно" и "мазнини" могат направо да ни ужасят. Само че мазните храни могат да бъдат много полезни, и дори препоръчителни, ако искаме да свалим килограми.
Мазнините са необходими за обновяването на клетките на тялото. Особено много съединения в това отношение има в нервните тъкани и в главния мозък. Поради тази причина лошото хранене в ранна детска възраст нанася непоправими щети на интелекта. При недостатъчна консумация на мазнини при учениците и възможно нарушаване на концентрацията и намаляване на успеха.
Ако в организма на жената липсват достатъчно мазнини, цикълът ѝ може да изчезне и няма да е възможно да зачене. Единствено с мазнини се усвояват мастноразтворимите витамини – А, Е, D, К.
Много е важно каква е мазната храна, която поемаме. Ако се тъпчем с бисквити и рафинирани растителни масла, голяма полза за здравето ни няма да има. 
Със сигурност ще е добре да си ги припомните, дори и вече да ги знаете, особено ако в момента спазвате по-стриктен хранителен режим за редуциране на теглото.
Вижте списък със 17 мазнини, които са подходящи за диета:

Риба тон: още една безкрайно полезна риба за здравето ни. За предпочитане е сами да си я сготвите вкъщи, отколкото да залагате на консервирания ѝ вариант. Тя е предпочитана при спазващите диета и макар също да е наситена с мазнини, доказано консумацията ѝ регулира мастните гени в областта на корема, предотвратява разширяването на кожата на корема.

Сьомга: една риба, богата на мазнини. Тя е полезна за диетата и ако я консумирате 2 пъти седмично, ще се подсигурите с добро здраве занапред. Хората, които спортуват активно, също е добре да я приемат често, тъй като е наситена и с висока доза протеини.

Орехи: едни от най-полезните ядки за организма ни. Богати са на йод, подходящи са за комбиниране с други храни, а мазнините в тях играят положителна роля за диетата. Освен орехи, ореховото масло също се отразява добре на тялото – особено при стрес и високо кръвно налягане.

Черен шоколад: той е малкото тайно удоволствие на всички, спазващи диета. Освен това е по-добрият вариант за десерт, отразява се добре на зъбите ни заради ниското съдържание на захар и е много по-здравословен и полезен от млечния. Скорошно проучване разкрива, че хората, които ядат по 2-3 блокчета черен шоколад 30 минути преди хранене, консумират със 17% по-малко калории от другите, които не са яли нищо преди обяда или вечерята.

Авокадо: неслучайно го наричат чудото на плодовете. То съдържа много голям процент мазнини, но нямате причина да се страхувате от тях, защото те са полезни за тялото и диетата. Авокадото потушава чувството за глад, богато е и на протеини и фибри, отразява се добре и на нивото на холестерола.

Яйца: те са богати на протеини, задължителни за всеки един спортуващ човек, които спазва хранителен режим. Също така яйцата съдържат веществото холин – то е полезно за тялото, защото предпазва черния дроб. Хубаво е, че си подхождат с всякакви други храни.

Зехтин: той е богат на полифеноли, които укрепват сърдечно-съдовата система и също така се борят с раковите клетки в тялото. Хората, които включват зехтин в менюто си, спазват диетичните си планове успешно.

Кокосово масло: кокосовото масло е богато на лауринова киселина - уникален липид, чийто бактерии се отразяват добре на нивото на холестерола. Доказано е, че хората, които често използват кокосово масло като мазнина в кухнята, все по-рядко страдат от затлъстяване.

Майонеза: най-добре е да си я приготвите сами вкъщи. Тази по магазините често е изпълнена с нездравословни съставки и добавени захари, растителни мазнини и консерванти. Ако си я правите сами у дома (в Edna.bg имаме рецепти за такава), няма проблем да овкусявате храната си с нея дори и когато спазвате хранителен режим.

Телешко: това месо съдържа високи нива на омега-3 мастни киселини, които са известни с намаляването на риска от сърдечно-съдови заболявания. И когато става въпрос за талията ни, меса от животни, хранени единствено с треви, съдържат много по-малко калории, а мазнините му всъщност са много полезни за нас, дори и да сме на диета.

Сладолед: В интерес на истината да изядем няколко топки сладолед е много по-полезно за нашия хранителен режим и редуцирането на теглото, отколкото да изядем какъвто и да е друг сладкиш за десерт. Най-добре е да заложите на сладолед от пълномаслено мляко и той да бъде ванилов, а не шоколадов.

Кисело мляко – над 4% масленост: заредено е с протеини, калций и пробиотици и притежава всички качества да бъде една от най-добрите храни, подходящи за загуба на тегло. Пълномаслените млека с висок процент на масленост съдържат повече протеин и по-малко захари.

Дресингът на салатата: ако обичаме салати, но ги подправяме само с малко лимонов сок, пропускаме някои от най-важните витамини в купата. Според учените комбинирането на зеленчуците в салатата с малка доза мазнини, каквато се явява дресингът, спомага здравето и отслабването на организма. Един съвет – правете дресинга за салатата сами, за да сте сигурни за съставките, които той включва.

Пълномаслено прясно мляко: то е по-полезно от нискомасленото. Установено е, че хората, които не търсят по-ниския процент масленост в млечните продукти страдат от затлъстяване много по-рядко от хората, опитващи се да избегнат калориите, консумирайки нискомаслени продукти от мляко.

Бекон: беконът от чисто свинско месо е богат на полезни мазнини. Той е протеин, съдържащ мононенаситени мастни киселини, спомагащ за сърдечната дейност. Консумирайте го умерено със закуската си. Той ви зарежда и част от дневната доза натрий за организма.

Кафе със сметана: мислим си, че кафето със сметана, мляко или обилна пяна е калорично и вредно, но сметаната в енергийната напитка е здравословна мазнина, която помага да се поддържането на кръвната захар в норма, особено когато се пие сутрин, насърчава енергийния и умствения потенциал. Освен това млякото, добавено към чашата дълго кафе, неутрализира отрицателните странични ефекти на кофеина.

Масло: то е отличен източник на витамини, минерали и мастни киселини, помага на организма да забави усвояването на захар и въглехидрати , което води до подобряване на мозъчната функция, подпомага сърдечната дейност и поддържа тялото енергично. Намазано на филийка пълнозърнест хляб за закуска е и много вкусно.
 
20.07.2021, 12:49 часа
424 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha