Над 23 хиляди обаждания на линията за деца от началото на годината

Над 23 хиляди обаждания на линията за деца от началото на годината От началото на годината до 25 октомври обажданията на Националната телефонна линия за деца на Държавната агенция за закрила на децата са над 23 хиляди, съобщиха от институцията.
От 2009 г. Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД) изгради и поддържа Национална телефонна линия за деца с хармонизиран номер 116 111. Чрез линията децата и възрастните, които са загрижени за тях, могат да бъдат изслушани, консултирани и подкрепени 24 часа, 7 дни в седмицата, анонимно, и безплатно. Номер 116 111 е и най-бързата възможност за подаване на сигнал за дете в риск, напомнят от ДАЗД. Има изградена връзка с Националната система 112, отделите за „Закрила на детето“ в цялата страна, Районните управление на МВР, Районните управления към МОН и други.
Общо 23 162 са обажданията на Националната телефонна линия за деца в периода 01.01.2022 г. – 25.10.2022 г. Проведени са близо 6100 консултации, 919 са сигналите за дете в риск. Най-много от тях – 633 са за насилие над дете. Сред другите причини за подаване на сигнал са просия – 57,  както и за дете в риск от самонараняване – 21. Запазва се тенденцията децата да търсят консултантите на Линията най-често за проблеми във взаимоотношенията по между им, допълват от ДАЗД.
В посочения период в над 1300 случая, децата са се обадили заради потребност от общуване, в 165 обаждания са търсили подкрепа и съвет заради въвличането им в родителски конфликти, в 35 са споделили за училищен тормоз. 
От юни 2021 година, ДАЗД е официален член на Глобалната мрежа от национални телефонни линии за деца – Child Helpline International (CHI), която е представена в 139 държави и има 166 членове. 
„Стотици хиляди са приетите обаждания на Националната телефонна линия за деца 116 111 за тези 13 години, примерите за щастлива развръзка след потърсена помощ на Линията, са много. Необходимо е възрастните да разберем, че децата имат нужда да споделят, да бъдат чувани. Те имат своите емоции, страхове, притеснения, изживявания и потребността да говорят за тях. Трудно е в забързаното ни ежедневие да намираме време за всичко, свързано с отглеждането на деца, затова Националната телефонна линия за деца е изключително важна. На нея децата и възрастните, които не са безразлични към нечия детска съдба, винаги ще бъдат изслушани и ще получат подкрепа“, каза д-р Теодора Иванова, председател на ДАЗД.
29.10.2022, 16:16 часа
695 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha