17 са офертите за проект за скоростен път Монтана-София с тунел под "Петрохан"

17 са офертите за проект за скоростен път Монтана-София с тунел под "Петрохан" 17 са отворените оферти в обществената поръчка за изработването на разширен идеен проект, пълни инженерно-геоложки проучвания и подробен устройствен план за скоростен път Монтана – София с тунел под Петрохан, съобщават от Агенция „Пътна инфраструктура“. Приблизителната дължина на участъка е 82 км, а проектната скорост – 120 км/ч. Индикативната стойност на обществената поръчка е 6 666 666,67 лв. без ДДС.
Офертите са на:
- „ДЖИ М ИНЖЕНЕРИНГ“ ЕООД – 4 235 000 лв. без ДДС;
- „КАПИТАЛ УОТЪР СИСТЕМС“ ЕООД – 6 666 500 лв. без ДДС;
- „АЛВЕ КОНСУЛТ“ ЕООД – 4 175 000 лв. без ДДС;
- „ПЪТПРОЕКТ“ ЕООД – 3 890 000 лв. без ДДС;
- Обединение “Ий Кей Джей – Виа – Ей Джей” ДЗЗД, в което са: „Ий Кей Джей България Кънсълтинг Енджиниърс“ ЕООД, „Ей Джей Консулт“ ЕООД, „ВИА ПРО ИНЖЕНЕРИНГ“ ЕООД – 3 986 000 лв. без ДДС;
- „ЪРБАН ГРУП“ ЕООД – 6 666 606 лв. без ДДС;
- „ТРАНСКОНСУЛТ-22“ ЕООД – 3 533 333,33 лв. без ДДС;
- Обединение ИКюИнфра, с участници: „Инфра про консулт“ ООД, „И КЮ И КОНТРОЛ“ ООД – 4 107 000 лв. без ДДС.
Избраният изпълнител ще трябва да изготви разширения идеен проект на трасе, което да свърже обхода на град Монтана и Софийския околовръстен път. Новото трасе ще трябва да бъде съобразено с проекта за изграждане на скоростен път Монтана – Враца и автомагистрала „Европа“. Необходимо е при разработването на идейния проект да се избягва преминаването през защитени зони и територии и да се спазват всички изисквания в Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и Наредбата за условията и реда за извършване на ОВОС. Срокът за изпълнение на поръчката е 365 календарни дни.
Скоростният път Монтана – София, с тунел под прохода „Петрохан“, е ключов за националната и европейската транспортна мрежа. Направлението на път II-81 София – Петрохан – Берковица – Монтана – Лом е най-краткото трасе, но в момента времето за пътуване значително се увеличава заради преминаването през старопланинския проход „Петрохан“. През зимата поради планинския релеф и при влошаване на метеорологичните условия се налага ограничаване на движението, което натоварва трафика по алтернативните пътни артерии.
През годините проектът е разглеждан, но окончателното проектно решение не е одобрено. В края на 80-те години на 20-и век са извършвани проучвания, които са имали за цел изследване на икономическата целесъобразност на проект за подобряване на трасето на път II-81 София – Монтана. През 2020 г. е изработено прединвестиционно проучване за направлението Монтана – София с тунел под прохода „Петрохан“, посочват от АПИ. 
07.03.2024, 11:09 часа
2906 1
Коментари

Еколог

07.03.2024, 22:12 часа
А почнаха тунела и природата отива на кино,чешмите с хубавата вода ще пресъхнат и ще бъдат замърсени.
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha