ЕС: Промоциите на Shein са фалшиви и в нарушение на закона

ЕС: Промоциите на Shein са фалшиви и в нарушение на закона Фалшивите промоции и нелоялните практики на Shein, които притискат потребителите да пазаруват, са в нарушение на европейското законодателство, съобщават от Европейския съюз. Китайският гигант за бърза мода има срок от 1 месец да отговори или ще трябва да плати огромни глоби, базирани на продажбите си в ЕС. 
„Време е Шейн да направи крачка напред, да уважава правилата и да започне да работи съобразно с европейското законодателство“, каза еврокомисарят по правосъдие Майкъл Макграт. 
От Shein отговориха: „Наш приоритет е европейският потребител да има безопасно и забавно онлайн пазаруване в нашата платформа“. 
От ЕС добавиха, че текущото разследване, водено от органа за защита на потребителите в Съюза, е разкрило „широк кръг от практики, с които потребителите се сблъскват при пазаруване от Shein и които нарушават законодателството на ЕС“. Сред тези нарушения са: 
  • подвеждаща информация,
  • измамни етикети на продукти,
  • съмнителни твърдения за устойчивост и скрити контактни данни. 
Установено е също, че платформата понякога представя отстъпки, които не са реални – т.е. обявените намаления не се базират на реални предишни цени, както и че се използват фиктивни крайни срокове, за да се окаже натиск върху потребителите да купуват бързо. 
ЕС е изискал от Shein да гарантира, че потребителските оценки и ревюта на продукти не се представят по начин, който може да заблуди клиентите. 
„Всички компании, които предлагат стоки и услуги на потребители в ЕС, трябва да спазват нашите правила. Днешните действия изпращат ясен сигнал: няма да се колебаем да държим онлайн платформите отговорни, независимо къде са базирани“, заяви еврокомисар Макграт. 
Говорител на Shein посочи, че компанията „работи конструктивно с националните органи за защита на потребителите и с Европейската комисия, за да докаже ангажимента си към спазването на законите и регулациите на ЕС, и продължава да съдейства за разрешаване на повдигнатите въпроси“. 
Китайската компания е била обект на остри критики и преди. През януари разследване на BBC разкри, че някои служители на компанията работят по 75 часа седмично – в нарушение на трудовото законодателство в Китай. 
Същия месец, депутати от Великобритания обвиниха Shein в „умишлено пренебрегване“, след като адвокатът на компанията отказа многократно да отговори на въпроси за произхода на използвания памук. 
В отговор на разследването на BBC за условията на труд, Shein заявиха, че са „ангажирани с осигуряване на справедливо и достойно отношение към всички работници във веригата на доставки“, и че инвестират десетки милиони долари в подобряване на управлението и спазването на стандартите. „Стремим се да налагаме най-високи стандарти за заплащане и изискваме всички наши партньори по веригата на доставки да спазват нашия етичен кодекс“, заявиха от компанията.
27.05.2025, 12:54 часа
267 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha