ЕС: Промоциите на Shein са фалшиви и в нарушение на закона

Фалшивите промоции и нелоялните практики на Shein, които притискат потребителите да пазаруват, са в нарушение на европейското законодателство, съобщават от Европейския съюз. Китайският гигант за бърза мода има срок от 1 месец да отговори или ще трябва да плати огромни глоби, базирани на продажбите си в ЕС.
„Време е Шейн да направи крачка напред, да уважава правилата и да започне да работи съобразно с европейското законодателство“, каза еврокомисарят по правосъдие Майкъл Макграт.
От Shein отговориха: „Наш приоритет е европейският потребител да има безопасно и забавно онлайн пазаруване в нашата платформа“.
От ЕС добавиха, че текущото разследване, водено от органа за защита на потребителите в Съюза, е разкрило „широк кръг от практики, с които потребителите се сблъскват при пазаруване от Shein и които нарушават законодателството на ЕС“. Сред тези нарушения са:
- подвеждаща информация,
- измамни етикети на продукти,
- съмнителни твърдения за устойчивост и скрити контактни данни.
Установено е също, че платформата понякога представя отстъпки, които не са реални – т.е. обявените намаления не се базират на реални предишни цени, както и че се използват фиктивни крайни срокове, за да се окаже натиск върху потребителите да купуват бързо.
ЕС е изискал от Shein да гарантира, че потребителските оценки и ревюта на продукти не се представят по начин, който може да заблуди клиентите.
„Всички компании, които предлагат стоки и услуги на потребители в ЕС, трябва да спазват нашите правила. Днешните действия изпращат ясен сигнал: няма да се колебаем да държим онлайн платформите отговорни, независимо къде са базирани“, заяви еврокомисар Макграт.
Говорител на Shein посочи, че компанията „работи конструктивно с националните органи за защита на потребителите и с Европейската комисия, за да докаже ангажимента си към спазването на законите и регулациите на ЕС, и продължава да съдейства за разрешаване на повдигнатите въпроси“.
Китайската компания е била обект на остри критики и преди. През януари разследване на BBC разкри, че някои служители на компанията работят по 75 часа седмично – в нарушение на трудовото законодателство в Китай.
Същия месец, депутати от Великобритания обвиниха Shein в „умишлено пренебрегване“, след като адвокатът на компанията отказа многократно да отговори на въпроси за произхода на използвания памук.
В отговор на разследването на BBC за условията на труд, Shein заявиха, че са „ангажирани с осигуряване на справедливо и достойно отношение към всички работници във веригата на доставки“, и че инвестират десетки милиони долари в подобряване на управлението и спазването на стандартите. „Стремим се да налагаме най-високи стандарти за заплащане и изискваме всички наши партньори по веригата на доставки да спазват нашия етичен кодекс“, заявиха от компанията.
27.05.2025, 12:54 часа
267
0