Потребителски бунт срещу Meta: Петиции и масови оплаквания заради автоматично блокиране

Потребителски бунт срещу Meta: Петиции и масови оплаквания заради автоматично блокиране Meta заяви, че „отстранява“ технически проблем, който е довел до неправомерно спиране на Facebook групи, но отрече това да е част от по-широк срив или системен дефект в нейните платформи.
В онлайн форуми администратори на групи споделят, че са получили автоматични съобщения с твърдения, че са нарушили правилата на платформата – съобщения, които впоследствие се оказват неверни. В резултат техните групи са били изтрити, пише BBC.
Някои потребители на Instagram също се оплакват от подобни проблеми със своите акаунти, като мнозина винят системите за изкуствен интелект (AI) на Meta.
Компанията призна за „техническа грешка“ при Facebook групите, но твърди, че няма доказателства за значително увеличение на неправилното прилагане на правилата в платформите ѝ като цяло.
Една от засегнатите Facebook групи – в която потребители споделят шеговити мемета за насекоми – е била уведомена, че нарушава стандартите за „опасни организации или лица“. Групата, с над 680 000 членове, е била премахната, но по-късно възстановена.
Друг администратор, който управлява група за изкуствен интелект с 3,5 милиона членове, сподели в Reddit, че и неговата група, и личният му акаунт са били спрени за няколко часа. По-късно Meta му казала: „Нашата технология направи грешка при спирането на вашата група“.
 
Хиляди подписи
Тези случаи се случват на фона на нарастващо недоволство – хиляди хора поставят под въпрос масовото блокиране на акаунти във Facebook и Instagram.
Петиция със заглавие „Meta погрешно деактивира акаунти без човешка поддръжка“ вече е събрала близо 22 000 подписа в платформата change.org.
Междувременно, нишка в Reddit, посветена на темата, съдържа множество истории на хора, чиито акаунти са били блокирани през последните месеци.
Някои от тях са изгубили достъп до страници със сантиментална стойност, докато други подчертават, че са загубили бизнес акаунти.
Има дори твърдения, че потребители са били блокирани след обвинения от страна на Meta в нарушаване на политиките за детска сексуална експлоатация.
Потребителите обвиняват инструментите за AI модериране на Meta и добавят, че е почти невъзможно да се свържат с реален човек след блокиране на акаунта.
В изявление Meta заяви: „Предприемаме действия спрямо акаунти, които нарушават нашите политики, и хората могат да обжалват, ако смятат, че сме допуснали грешка“.
От компанията обясняват, че използват комбинация от хора и технологии, за да откриват и премахват акаунти, нарушаващи правилата, и не наблюдават ръст в погрешните блокирания.
Според сайта на Instagram, изкуственият интелект е „в основата на процеса за преглед на съдържание“. Той може да открива и премахва съдържание, нарушаващо стандартите на общността, дори преди някой да го е докладвал, докато в някои случаи съдържанието се изпраща за преглед от човек.
Meta добавя, че акаунти могат да бъдат деактивирани след едно тежко нарушение, например публикуване на съдържание, свързано с детска сексуална експлоатация.
Meta обясни пред BBC, че използва технологии за откриване на подозрително поведение – например възрастни акаунти, докладвани от тийнейджъри, или възрастни, които многократно търсят „вредни“ термини.
Това може да доведе до това тези акаунти да бъдат ограничени или премахнати изцяло, като превантивна мярка за защита на младите потребители.
29.06.2025, 12:13 часа
139 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha