Шокиращ слух: Свлачищата по Е-79 между Мездра и Ботевград са предизвикани умишлено, някой иска да прибере едни пари

Обратното броене до поредния краен срок за пускането на скоростния път Мездра-Ботевград в завършения му вид вече е на прага на кулминацията си, но такава няма да има.
Ясно е, че той няма да бъде спазен, но АПИ и властта все още мълчат.
Видеата, направени с дрон над трасето, както и материалите в отговорните медии като агенция BulNews, обаче показват тъжната картинка. А тя е, че краят все още не се вижда и шофьорите няма да се радват на готов път още неизвестно колко време.
Последните кадри показват, че повечето проблемни участъци пустеят. Това пък, което се очакваше да е готово до края на годината – ПВ „Ботевград“, за момента се очертава като поредната „временна“ организация на движението.
Ново видео: Вижте до къде стигна работата по скоростния път Мездра-Ботевград броени дни преди крайния срок
Основният проблем си остават свлачищата по трасето. Докато именно те бяха основната официална причина за забавянето на изпълнението на проекта, от пускането на пътя през юли до ден днешен напредъкът по тях е нулев.
От последните репортажи с дрон е видно, че дейности са извършвани само по няколко на брой свлачища. Повечето от тях все още не са укрепени, а скалните маси продължават да лежат на вече готовия асфалт, който остава неизползваем. Други пък са в съвсем начален етап.
Пример за последното е свлачище в района след ПВ „Лютидол“ /на водещата снимка/. Източници твърдят, че за там АПИ обмисля два варианта. Единият е целият скат да се свали и да бъде извозено огромно количество скална маса. Другият е само долният пласт да бъде укрепен с подпорни стени. И в двата случая обаче са необходими поне 6 месеца непрестанна работа, а такава към момента не се вижда да се извършва.
Оправдания до тук все се намираха - изготвянето и одобрението на проекти, отчуждаване на имоти, както и същинското укрепване и обезопасяване на скалните откоси.
По официални данни от АПИ в края на миналата година, свлачищата са 7 на брой. От тях 5 са по трасето на Лот 1 - в отсечката при пътен възел „Лютидол“ и между селата Лютидол и Новачене. Другите две са в участъка от Лот 2 – в близост до пътен възел „Ребърково“ и на обхода на село Лютидол. Те са регистрирани от „Геозащита-Плевен“ ЕООД и „Геозащита-Перник“ ЕООД.
Сред работниците по обектите се прокрадва тревожен слух. Шушука се, че свлачищата не са дело на природата, а са предизвикани умишлено. Бивши сапьори твърдят, че това лесно се постига с няколко шашки амонит. А най-хубавото е, че от това не биха останали никакви следи.
Припомняме, че миналата есен държавата отпусна 65 милиона лева за укрепването само на едно – това при Ребърково. Няколко месеца по-късно излезе информацията за 7-те нови. Това буди съмнение сред хората, че някой е решил да прибере част от тлъстите суми за укрепването.
Макар версията да е изключително тревожна, това все пак не дава отговор на въпроса защо нищо не се е случило до този момент и свлачищата пустеят – без работници, без техника и без видим напредък. От това страдат само шофьорите, които вече години наред не могат да пътуват в нормални условия. Какво точно чакат и изпълнителите, и възложителите – остава мистерия.
Галерия
23.12.2025, 08:50 часа
1511
0