Нови електронни услуги подобряват комуникацията на ИА ГИТ с държавната администрация и гражданите

Нови електронни услуги подобряват комуникацията на ИА ГИТ с държавната администрация и гражданите

 Днес, 8.09.2015 г., Дирекция „Инспекция по труда“ …. представи електронните услуги и възможностите за достъп до информация, които предоставя за потребителите новата информационна система на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“. Тя е разработена и внедрена по проект BG051PО0001-6.1.06 “Повишаване ефективността на контролната дейност на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“. Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“. Резултатите от изпълнението на проекта се представят в 30 информационни дни в цялата страна.
Системата е в полза както на бизнеса, така и на работещите. По електронен път с електронен подпис могат да се заявят още три административни услуги - издаване на разпореждане за прекратяване на трудов договор на работник или служител, когато той не може да подаде на работодателя писменото си заявление за прекратяване; издаване на разрешение или отказ за уволнение на работещите със специална закрила и издаване на разрешение за приемане на работа на непълнолетни лица. Досега електронно можеха да се подават само декларациите за условията на труд и уведомленията за неподаване на такива, когато няма промяна на обстоятелствата, подлежащи на деклариране.
След предварителна регистрация в съответната регионална дирекция, също по електронен път, потребителите на системата могат да отчитат данните за положения извънреден труд, да подават уведомления за откриване на строителна площадка и въвеждане на данни от информационната табела, да преглеждат регистъра на издадените разпореждания за прекратяване на трудовия договор или за отказ за прекратяването, както и на подадените декларации за условия на труд. В област …… вече са регистрирани …. Потребители.
Повече подробности за възможностите на информационната система на ИА ГИТ са публикуван и в сайта на Агенцията, в рубриката „Административно обслужване“, подрубрика „Е-услуги“ http://www.gli.government.bg/page.php?c=67. Изградената информационна система е оперативно съвместима, което позволява служебен обмен на данни с други институции.
В рамките на проекта са осъществени и други дейности, насочени към повишаване ефективността на контролната дейност. Разработена и внедрена е система за управление на качеството на контролната дейност, на система за управление на информационната сигурност, осигурено е техническо и комуникационно обезпечаване на информационната система. Проведени са обучения на инспекторите по труда и потребители от целевите групи, за да могат те по-ефективно и ефикасно да използват възможностите на системата. Чрез нея вече ръководители в Агенцията и самите инспектори могат в реално време да следят за неприключили преписки, за предприетите действия, за сроковете на дадени предписания, за да могат, при по-тежки нарушения да осъществят последващ контрол веднага след изтичането им. Може също да се обменя опит и с други дирекции чрез преглед на предприети от тях мерки в идентични ситуации.

08.09.2015, 12:05 часа
405 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha