За ден дете навъртя 1200 лева сметка за телефон

За ден дете навъртя 1200 лева сметка за телефон

Дете, използвало мобилен интернет през телефон, направи сметка от 1200 лв. Фрапиращия случай разказа председателят на Комисията за регулиране на съобщенията д-р Веселин Божков на пресконференция, който днес приемаше жалби от граждани в откритата мобилна приемна. Божков посочи, че сигналът е подаден днес в приемната за потребители на мобилни услуги, която бе разположена в сградата на община Варна. Майката на детето се е оплакала, че за едно денонощие е отчетена високата сметка на мобилния телефон на детето й. Жената разказала пред представителите на Комисията, че е сключила договор с мобилен оператор, в който е било точно посочено, че картата има лимит.
Веселин Божков бе категоричен, че сигналът ще бъде проверен. Според експерта, ако в договора е точно упоменат лимитът на сметката, задължение на мобилния оператор е да предупреди клиента си за превишаването и след това да я спре. В конкретния случай операторът на мобилни услуги не е спазил договорните отношения и след проверка ще му бъде наложена санкция, а клиентът ще плати дължимата сума само до достигане на лимита.
6 жалби са подадени днес в мобилната приемна на Комисията за регулиране на съобщенията във Варна. Божков посочи, че жалбите са свързани основно с получаване на нежелани съобщения или предоставяне на лични данни на колекторски фирми. По думите на председателя на КРС, има тенденция на намаляване на оплакванията на територията на цялата страна. През миналата година са били съставени общо 550 акта от инспекторите от Комисията на стойност 17 млн. лв.
Веселин Божков коментира, че след проведена среща между представители на КРС и колекторските фирми жалбите спрямо тях са намалели драстично. Той допълни, че все още биват подавани жалби спрямо тях, но те са значително по-малко от предходни години. „Все по-малко са агресивните оператори, които тормозят системно длъжниците. Не казвам, че няма такива случаи, но те значително намаляха”, посочи специалистът. Той допълни, че освен това срещи са били проведени и с мобилните оператори, които са поели ангажимент да предоставят данните на своите клиенти само в крайни случаи и при това, едва след като бъдат уведомявани за това.

12.06.2013, 15:55 часа
244 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha