Московски: В БДЖ няма да се правят съкращения

Московски: В БДЖ няма да се правят съкращения Не е обсъждано да се правят съкращения в БДЖ, заяви министърът на транспорта Ивайло Московски по време на брифинг, свързан с проблемите в сектора. По думите му хората могат да бъдат прехвърлени и пренасочени, като целта е никой да не загуби работата си.
180 души от тези работници е поискал Христо Ковачки, отделно 170 служители могат да бъдат прехвърлени за фериботния комплекс. 
От Агенцията за приватизация са уведомили транспортния министър, че няма интерес за закупуване на компанията. "Подчертавам, че се търсят всякакви варианти такива, които да не рефлектират върху работещите", добави Московски. 
Към момента за 2016 г. задълженията са 245 млн. лв. за целия холдинг БДЖ. Задълженията към банките намаляват след започнатите реформи през 2010 г. Дълговете на "БДЖ - товарни превози" са 95.4 млн. лв. 
Според транспортния министър за Холдинг БДЖ е необходимо външно финансиране, а за "Товарни превози" -реформи, които да намалят загубата.
Владимир Владимиров, изпълнителен директор на Холдинг "БДЖ" съобщи за спад в приходите.
"Загубите са малко над 1 милион, но има положителна тенденция", заяви той. Според него има възможност дружеството да бъде стабилизирано.
Владимиров посочи, че на всички компании в холдинга общата задлъжнялост към 2007 г. е била 850 милиона. "През годините сумата е намаляла, като към този момент е 458 млн., а към банката са 245 млн. в момента", обобщи той. 
Стратегия за оздравяване има, но липсва финансова и институционална помощ, смятат синдикатите. Те настояват за конкретни мерки, които да се предприемат за оздравяването на железопътния сектор.
Президентът на КНСБ Пламен Димитров заяви, че синдикатът винаги е бил против продажбата на товарните превози и против обвързването на бъдещето на железниците с концесията на Летище София. Той се обяви като цяло и срещу концесията на аеропорта.
За нас е необяснимо подценяването на жп сектора за сметка на пътната инфраструктура, каза той. КНСБ очаква на среща след седмица управляващите да кажат ще развива ли изобщо държавата железопътния транспорт.
Той смята, че оздравителната програма за жп сектора трябва да бъде финансирана от държавата.
Димитър Манолов от КТ "Подкрепа" определи днешната среща като "тревожна". За жп транспорта липсва всякаква стратегия, ние целенасочено го убиваме, заяви той. И обвини държавата, че дотира автомобилните транзитни превози на чужди компании.
Според него на политическо ниво трябва да бъде даден отговор ще има ли развитие на жп транспорта, или целта е той да бъде унищожен и "даден в ръцете на един - двама разбойници".
Пламен Димитров поиска допълнителни средства, които АПИ ще получи от поскъпналите винетки, да отидат към железниците. Железницата е обект от стратегическо значение, който държавата трябва да контролира, каза той.
Пламен Димитров поиска допълнителни средства, които АПИ ще получи от винетки, да отидат към железниците.
12.05.2016, 14:57 часа
790 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha