Учени съветват как да усвоим по-добре витамините в салатата

Учени съветват как да усвоим по-добре витамините в салатата Учени съветват да слагаме повече олио или зехтин в салатата, защото така витамините се усвояват по-добре, съобщи Интернешънъл бизнес таймс.
Ефектът може да се постигне и с други източници на мазнини, като ядки и сирене. Оптималното количество е 32 гр мазнина, което е равно на две супени лъжици.
Мазнините подобряват усвояването на осем полезни съставки, сред които витамините А, Е и К, които предпазват от рак и подобряват зрението.
При двойно количество мазнина се удвоява и усвояването на витамини.Според предишни изследвания олиото подобрява усвояването на ликопена от доматите и бета-каротина от морковите.
Изследването за усвояването на хранителните съставки е извършено от учени от университета на Айова. Те са работили с 12 жени, като са им давали салати с 0, 2, 4, 8 или 32 гр соево олио, добавено към соса.
Максимално усвояване на полезните съставки имало при 32 гр мазнина. 
12.10.2017, 12:48 часа
275 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha