Община Монтана спести 80 000 лева от новия жп прелез

Община Монтана спести 80 000 лева от новия жп прелез На вчерашното заседание на общинския съвет в Монтана бе одобрено предложение на кмета Златко Живков за промяна в списъка за капиталови разходи на общината за 2018 г. От предвидените общо 120 000 лв за изграждане на жп прелеза в промишлената зона, 80 000 лв ще се прехвърлят за други дейности. Сумата, която общината бе предвидила за новия прелез, не е похарчена, тъй като фирми от района са направили дарения за новото съоръжение. Предложението е икономисаните средства да се разпределят за нови кухненски плотове за детска градина №4 - 19 000 лв; за изграждане на шахти и отводнителни канали на стадион „Огоста” - 6 450 лв; за изработване и монтаж на две баскетболни табла в зала „Младост” - 16 140 лв; за тренировъчен стадион и помощно игрище - 4 600 лв; за изготвяне на общ устройствен план на община Монтана - 16 200 лв; за разширяване на гробищните паркове в селата Липен, Винище, Смоляновци - 17 400 лв.
Общинските съветници в Монтана приеха без забележки прогамата на местната управа за намаляване на фините прахови частици и полициклични ароматни въглеводороди в атмосферния въздух. Програмата ще бъде реализирана в периода 2019-2023 г. и ще бъде финансирана от два източника – LIFE и ОПОС.
По предложение на председателя на общинския съвет инж. Иво Иванов бе отменен чл. 85 „д” от Наредбата за местните такси и цени на услуги в община Монтана и бе приет нов текст, съобразен с със Закона за обществените библиотеки. Занапред за извършване на специализирани и възмездни услуги от Регионалната библиотека „Гео Милев” ще бъдат заплащани такси: За изготвяне на писмена библиографска спхравка с хронологичен обхват до 20 ще се заплаща 5 лв.; за библиографска справка с обхват над 20 години таксата е 10 лв. Цената за копиране на библиотечен документ – 1 страница 10 ст.; за формат А3 - 20 ст. Ще се заплаща и за изготвяни от библиотеката  специализирани справки от интернет, както и за сканиране в различни формати. Определени са цени и за обикновена и бърза поръчки.
Съветниците одобриха и изменение в месечните наемни цени на общински недвижими имоти, като от 20 лв/км м наемът става 10 лв/кв м.
Заседанието одобри и предложение за продажба на три общински жилища – две от тях в бл. 5 в ж.к. ”Младост” и едно в блок 10.
Общината ще прехвърли безвъзмездно и товарен автомобил „Форд Транзит 300” на ОП ”Спортни имоти”.
В края на заседанието Станимир Стоев от ГЕРБ се обърна с апел към общинското ръководство за по-стриктен контрол на фирмите ангажирани със зимното поддържане на улиците и обществените пространства.
„Трябва да бъдат налагани санкции, включително и глоби за несвършена навреме работа”, каза съветникът.
Кметът Златко Живков обясни, че наистина в сряда е имало проблеми и десетки граждани са звъняли в общината, за да питат какво става с почистването.
„Разделили сме града на девет района и всеки от зам.-кметовете има конкретна отговорност за почистването им. Координатор на всички дейности е Диман Георгиев”, уточни кметът.
30.11.2018, 10:35 часа
928 1
Коментари

Пецко

30.11.2018, 12:24 часа
БРАВО МОНТАНА ВИЕ СТЕ ЗА ПРИМЕР И ЧЕСТ НИЕ ТУКА ВЪВ ВРАЦА КРАДЕМ ЯКО С ГАЗО СИ НЕ САМО МИ НИЩО НЕ СТРОЙМ ЗА ТОВА СМЕ ЗЛЕ И СЕДИМ В МИЗЕРИЯТА ВМЕСТО ДА ПРАВИМ ДА НИЕ ХУБАВО НИЕ РУШИМ И НИЩО НЕ ПРАВИМ А ПАРИТЕ ВМЕСТО ДА ГИ ПОЛАГАМЕ В НЕЩО НИЕ ГИ КРАДЕМ
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha