Изграждат STEM среда в училища от Северозапада /снимки/

Изграждат STEM среда в училища от Северозапада /снимки/ Няколко училища в област Видин кандидатстваха по Националната програма ”Изграждане на училищна STEM среда”, от тях в Голяма категория с финансиране до 300 000 лв. за училища с над 300 ученици е одобрено Основно училище "Любен Каравелов". 
"Кандидатствахме за изграждане на "Център за природни науки, изследвания и иновации" в Голяма категория. Предвиждаме да изградим един цял етаж - четвъртият, в корпуса, в който се обучават учениците от прогимназиален етап. Да го реновираме и там да изградим въпросния STEM-център, който ще включва мултифункционална лаборатория за експериментална работа и за практически упражнения по природни науки и математика. Ще изнесем специализираните кабинети по химия, физика и математика на четвъртия етаж. Ще има презентационна зала, ще има зала за занимания по интереси, работни офиси за подготовка на колегите и за учениците. Предвиждаме във всяка учебна зала, както и в лабораторията, да има интерактивен дисплей. В лабораторията ще разположим и 3D принтер, ще подсигурим индивидуални набори за еспериментална работа. Това, което смятам, че ще бъде интересно не само на учениците, но и на учителите, защото ще бъде истинско предизвикателство за нас да се обучим, това е обучението чрез холограми с 3D изображения и с 3D очила ще могат да се докоснат виртуално до това, което изучават. Очакваме с нетърпение това да се случи, предизвикателството към цялата образователна система е да се ориентираме към по-практически подходи. Като краен продукт по проекта сме предвидили учениците да изработят макет на Видин - град на бъдещето. Той ще бъде със светлинна инсталация и ще бъде изложен в презентационната зала на STEM центъра.", това разказа директорът Галина Нетова.
Осем училища в област Враца са одобрени да продължат във втория етап на Националната програма "Изграждане на училищна STEM среда". Четири са училищата в "голяма" категория с финансиране до 300 хиляди лева и над 300 ученика - Професионална гимназия по търговия и ресторантьорство - Враца, Профилирана езикова гимназия "Йоан Екзарх" - Враца, Средно училище "Никола Войводов" - Враца, Професионална агротехническа гимназия "Никола Йонков Вапцаров" - Бяла Слатина. 
Професионална гимназия по търговия и ресторантьорство - Враца е подала проектно предложение на първи етап. До 22 юли ще се подаде предложение с количественостойностна сметка за строително ремонтни дейности, обзавеждане, оборудване и услуги, каза директорът Румяна Петрова.
"Нашият STEM център се нарича "Център за природни науки, изследвания и новации". Ще се състои от 2 департамента - департамент "IT и електронна търговия" и департамент "Биохимия и микробиология". Те ще бъдат оформени в общо пространство, на 4 етаж на гимназията, ще има зона за отдих, самите два департамента са свързани с двете посоки на обучението в гимназията ни - едната посока е развитието на IT- технологиите и новата STEMпрофесия "Електронна търговия" и ще провеждаме бинарни уроци в тази IT икономическа посока. Вторият департамент ще бъде отговорен за бинарните уроци, за обучението по химия и биология, но заедно с това и с нашите специфични предмети за професионална подготовка, свързани с лабораторни опити, свързани с млекопроизводството, производството на хляб, на месо, тези лабораторни изследвания, свързани с качеството на тези храни. Ще акцентираме върху лабораторните маси, за професиите готвач, сервитьор-барман ни е необходима STEM лаборатория..."
262 са одобрените училища в цялата страна, които продължават във втория етап на Националната програма "Изграждане на училищна STEM среда". Програмата има за цел да повиши интереса на учениците и техните постижения в областта на науките и технологиите, като подкрепи създаването на училищни центрове с фокус върху STEM. Те ще предоставят всички необходими условия за провеждането на съвременно и качествено STEM обучение в училище. Като учебна програма STEM е основана на идеята за фокусирано обучение по четирите направления - наука, технология, инженерство, математика - в интердисциплинарен и приложен подход. Това е философия на образованието, която обхваща преподавателски умения и учебни предмети по начин, който прилича на реалния живот. Един от най-големите проблеми, които споменават учителите при въвеждане на обучение по STEM, е липсата на ресурси. Финансирането на най-новите технологии и умението как да се използват те като средство за обучение, са неща, с които учителите непрекъснато се борят. Чрез този проект се дава възможност училищата да се оборудват със съвременна техника и нови кабинети. 
21.07.2020, 16:55 часа
604 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha