Ето как 16 часа глад променят живота ни

Ето как 16 часа глад променят живота ни Има начин да ядете каквото искате и да отслабнете - периодично гладуване. Ефективността на този метод за премахване на наднорменото тегло вече е потвърдена от множество диетолози. През последните години подобна диета набира огромна популярност сред тези, които искат да свалят излишни килограми без излишни проблеми. Дълго време експертите насърчават редовното хранене, като твърдят, че пет хранения на ден засилват метаболизма и ви помагат да отслабнете по -бързо. В резултат на това съвременните жени се страхуват да пропуснат закуската и да се принудят да хапнат, дори и да не са гладни. Но наистина ли тялото ни се нуждае от такъв режим? Сравнително скорошни западни експерти стигнаха до заключението, че няма нищо лошо в това да пропуснете първото хранене и да обявите гладна стачка до обяд или дори вечеря. Дори ако това противоречи на всички принципи на правилното хранене, които познавахме преди, периодичното гладуване наистина помага да отслабнете и да излекувате тялото. 

Каква е същността?
Прекъсващото гладуване е диета за отслабване, която включва избягване на храна от време на време. Най -популярният метод е системата 16/8 - напълно се въздържате от храна за 16 часа и 8 часа, когато можете да ядете. Храненето по този начин кара тялото да изгаря мазнините. Основното предимство на гладуването е, че изобщо не е нужно да се отказвате от храната, ще бъде достатъчно да пропуснете закуската, обяда или вечерята. Емоционално това е много по-лесно от абсолютното гладуване. Освен това няма ограничения за продуктите, което означава, че можете да си позволите малки слабости: десерти, пържена храна, хляб , сладкиши.

Принцип на периодично гладуване
16-часовият отказ от ядене оптимизира секрецията на инсулин и това прави тялото по-малко чувствително към въглехидрати с висок гликемичен индекс и намалява глада. Вашето тяло в моменти на глад започва да изгаря мастните резерви, без да се разсейва от преработката на храна. Освен това празният стомах може да „почине“, той повишава имунитета и подобрява хормоните. Някои диетолози са уверени, че този принцип на хранене намалява възпаленията в организма, регулира нивата на кръвната захар и подобрява умствената функция. С комбинация от периодично гладуване и силови тренировки можете да спечелите мускулна маса чрез изгаряне на мазнини, тялото ще стане по-изявено и тонизирано. Но без подходяща подготовка ще бъде трудно да се спортува на празен стомах.

Кога мога да ям?
Като начало трябва да определите сами кога е по-лесно да постите - сутрин или вечер. Ако лесно можете без закуска, сега можете да „проспите” сутрешната си овесена каша с чиста съвест . Да предположим например, че сте вечеряли в 20 ч., Което означава, че вече в 12 ч. На следващия ден можете да обядвате обилно или, ако все още не сте гладни, да хапнете лате с кроасан (и да продължите да отслабвате!) . Като се има предвид съня, ще останете без храна в продължение на 16 часа. В 20 часа можете да се отдадете на обилна вечеря, паста или месо с гарнитура.
За тези, които не могат да започнат деня без закуска, вечерните бягания до хладилника са забранени. На сутринта не можете да си откажете нищо. Но ако закусвате в 8 сутринта, след 16 часа ще трябва да се откажете от изкушенията. Но погледнете го от другата страна: до този момент не сте ограничени в нищо.

Кой не е подходящ за периодично гладуване?
Постът, както всяка диета, има противопоказания, така че преди да експериментирате с тялото си, е по-добре да се консултирате с лекар. Прекъсващото гладуване е противопоказно за тези, които имат гастрит, проблеми с жлъчния мехур, надбъбречните жлези, както и бременни и  кърмещи жени.
13.10.2021, 15:49 часа
645 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha