Ето как диетата може да повлияе на риска от инсулт

Ето как диетата може да повлияе на риска от инсулт За никого не е тайна, че храната която ядем влияе силно на нашето здраве. То е едно от онези неща, които приемаме за даденост, докато не ги загубим. В тази връзка нека поговорим малко за вашата диета и за това как може да повлияе на риска от инсулт.
Някои от основните рискови фактори водещи до инсулт включват наднормено тегло, висок холестерол, високо кръвно налягане и диабет. Т.е все неща, свързани с храненето, които могат да бъдат подобрени чрез промяна в начина на живот и диета. Разбира се, има няколко други фактори, които могат да повишат риска от инсулт като пушене, консумация на алкохол и генетично предразположение, но като цяло тези рискови фактори са свързани с поведението и могат да се променят с течение на времето.
За тези, които не са запознати с това заболяване, инсулт се причинява от кръвен съсирек или кървене в мозъка, което ограничава притока на кръв към други области от него. В такива случаи е важно да се действа бързо ако забележите характерните признаци и симптоми. Ето някои храни, които могат да помогнат за намаляване на риска от инсулт.

Омега-3 мастни киселини
 Това са мастни киселини, които могат да помогнат за предотвратяване на сърдечно-съдови заболявания и инсулт. Те работят за намаляване на нивата на кръвното налягане и спомага за подобряване на холестерола. В начина си на хранене, понякога сме склонни да се храним по начин, който ни осигурява малки количества омега-3 мастни киселини, така че е добре да включите в диетата си храни, които са богати на омега-3. Такива са например риба или морски дарове.

Храни с високо съдържание на фибри 
Те играят основна роля в храносмилателната система, като спомагат за преминаването на храните през червата, като в същото време играят превантивна роля за редица хронични заболявания. Фибрите спомагат за намаляване на холестерола в кръвта, което е важно за намаляване на риска от сърдечно-съдови заболявания и инсулт. Препоръчително е да консумираме около 30 грама на ден разтворими и неразтворими фибри.

Растителни протеини
Нахут, леща, грах и боб са страхотни опции за набавяне на нужните ви количества растителни протеини, които също водят до намаляване на риска от сърдечно-съдови заболявания.

Плодове и зеленчуци
Те съдържат комбинация от витамини, минерали и антиоксиданти, които имат защитни качества да предпазват сърцето ви. Трудно е да се посочат точните хранителни вещества, които помагат да се намали риска от сърдечно-съдови заболявания. Всеки хранителен елемент работи в тялото по различни начини за поддържане на добър здравен статус, затова се уверете, че сте включили разнообразие от различни зеленчуци в диетата си, за да си осигурите по-широк обхват от хранителни вещества.

Намалете приема на сол
Високите нива на натрий в диетата може да повлияят на вашето кръвно налягане. Солта причинява задържане на течности, което също може да се прояви като няколко килограма отгоре върху. Задържането на течности води до повишаване на кръвното налягане, което не само повишава риска от инсулт, но също така оказва натиск върху черния ви дроб, бъбреците, сърцето, мозъка и артериите. Изберете соеви сосове с намалено съдържание на сол за да решите този проблем.

Поне 10 000 крачки на ден
Бъдете физически активни и това ще ви помогне за подобряване на вашата устойчивост на сърдечно-съдовите заболявания по редица начини. Правейки по 10 000 крачки на ден вие подобрявате притока на кръв, контролирате теглото си и укрепвате сърцето. Намерете приятелка, с която да ходите пеша, за да ви бъде по-приятно по време на разходката и да бъде по-лесно превръщането й в навик.
 
24.10.2021, 09:31 часа
252 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha