Търсят съдебни заседатели за Районния съд в Мездра

Търсят съдебни заседатели за Районния съд в Мездра Общински съвет – Мездра откри процедура за определяне на съдебни заседатели за Районен съд - Мездра с мандат 2024-2028 г. 
Търсят се 15 съдебни заседатели при следните правила: 
Всеки кандидат за съдебен заседател трябва да отговаря на изискванията на чл. 67, ал. 1 и ал. 3 от Закона за съдебната власт, а именно: 
1. Да е дееспособен български гражданин, който: 
- е на възраст от 21 до 68 г.; 
- има настоящ адрес в общината, която попада в рамките на съдебния район на съда, за който кандидатства; 
- има завършено най-малко средно образование; 
- не е осъждан за умишлено престъпление, независимо от реабилитацията; 
- не страда от психични заболявания. 
2. Съдебен заседател не може да бъде лице, което: 
- е избирано за съдебен заседател за два последователни мандата към същия съд; 
- е съдебен заседател в друг съд; 
- е общински съветник от съдебния район, за който е избран; 
- участва в ръководството на политическа партия, коалиция или организация с политически цели; 
- работи в съд, прокуратура, следствени органи, Министерство на вътрешните работи или други органи от системата за национална сигурност, намиращи се в съдебния район, за който е избран. 
Утвърждаване на образци и документи, както следва: 
- Заявление за кандидатстване за съдебен заседател (Пр. №1); 
- Писмено съгласие по чл. 68, ал. 3, т. 7 от ЗСВ (Пр. №2); 
- Декларация за липса на обстоятелства по чл. 67, ал. 3 от ЗСВ (Пр. №3). 
В срок до 17 август  2023 г. (вкл.) кандидатите за съдебни заседатели подават в деловодството на Общински съвет - Мездра в сградата на Общинска администрация - Мездра, ул. „Христо Ботев“ №27, всеки работен ден от 8:00 ч. до 17:00 ч. Заявление за кандидатстване за съдебен заседател (Приложение №1), ведно със следните документи: 
- подробна автобиография, подписана от кандидата; 
- нотариално заверено копие от диплома за завършено образование; 
- медицинско удостоверение, че лицето не страда от психическо заболяване; 
- данни за лица на две лица, към които общинския съвет да се обръща за препоръки; 
- мотивационно писмо; 
- писмено съгласие (Приложение №2); 
- декларация за липса на обстоятелства по чл. 67, ал. 3 от ЗСВ (Приложение №3); 
- документ за извършена проверка по реда на Закона за достъп и разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия, ако са родени преди 16 юли 1973 г. 
Всеки кандидат за съдебен заседател, роден преди 16 юли, 1973 г., е длъжен лично да изиска от Комисията за разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия предоставянето на такъв документ. Това става чрез саморъчно попълнено заявление. Същото може да бъде изтеглено от сайта на комисията. 
Заявлението може да бъде изпратено по пощата, с обратна разписка на адрес: област София (столица), община Столична, гр. София, Отдел „Обслужване на граждани“ или сканирано, на електронен адрес: [email protected], тел. за връзка: 02 800 45 06. 
Задължително на заявлението да се напише, че е необходимо за да се представи при кандидатстване за съдебен заседател в Окръжен съд - Враца, като се посочи и срока за подаване на документите пред ОбС – 17.08.2023 г. 
Създава се временна комисия за провеждане на процедурата по избор на съдебни заседатели в следния състав: председател - Яна Нинова - Председател на ОбС Мездра и членове: д-р Илиана Михайлова - член на ГС „БСП за България“, Тошко Стоянов - член на ГС „Единни за Мездра“, Мирчо Мирчев - член на ГС „Либерален алианс“ и Христина Стоянова - член на ГС „Обединени вдясно“. 
Възлага се на Времената комисия: 
1. Да извърши проверка на документите на кандидатите, подали заявления за съдебни заседатели за Районен съд - Мездра и да изготви списък на допуснатите до участие кандидати.; 
2. Да установи служебно обстоятелство по чл. 67, ал. 1, т. 4 от Закона за съдебната власт на подалите документи за съдебни заседатели, както и да изиска от председателя на Районен съд - Мездра списък на съдебните заседатели, които са били два последователни мандата в същия съд, с оглед проверка на обстоятелствата по чл. 69, ал. 2 от Закона за съдебната власт.; 
3. Да публикува на интернет страницата на Общински съвет - Мездра най-малко 14 дни преди датата на изслушването по чл. 68а от Закона за съдебната власт списък на допуснатите по документи до участие кандидати, заедно с техните автобиографии, мотивационни писма и препоръки и документи по чл. 68, ал. 3, т. 9 от същия закон. Най-малко 10 на сто от лицата, които се включват в списъка, трябва да са с квалификация в областта на педагогиката, психологията и социалните дейности.; 
4. Да проведе изслушване на кандидатите на свое заседание, при спазване на изискванията на чл. 68а, ал. 1-3 от Закона за съдебната власт, да изготви протокол от изслушването и да състави окончателен доклад за одобрените кандидати, които да публикува на интернет страницата на Община Мездра и да внесе в Общинския съвет в седемдневен срок преди гласуването. 
Председателят на Общинския съвет в Мездра трябва да обяви откриването на процедурата за определяне на съдебни заседатели и условията, реда и правилата за нейното провеждане, съгласно настоящото решение в един местен вестник, на интернет страницата на Общински съвет - Мездра и Община Мездра, в електронните медии и на информационното табло в сградата на Община Мездра. 
Предвид дългата процедура по определяне на съдебни заседатели, с оглед спазване на сроковете, предвидени в Закона за съдебната власт и предвид обстоятелството, че през настоящата година предстои провеждането на избори за органи на местното самоуправление, на основание чл. 60 от Административнопроцесуалния кодекс допуска предварително изпълнение на решението. 
*** 
Информация за изискванията, срока за кандидатстване и необходимите документи може да намерите тук.
03.07.2023, 13:30 часа
535 0
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha