РЗИ: Шумът във Враца е над нормата, ето къде е най-зле

РЗИ: Шумът във Враца е над нормата, ето къде е най-зле Повечето врачани са подложени на прекалено голямо шумово натоварване, показва годишният доклад на Регионалната здравна инспекция. 
Необходимостта от контрол и управление на шума в урбанизираната среда e дефинирана в Закона за здравето. Отчита се степента на дискомфорт през различните части на денонощието, граничните стойности на показателите за шум в околната среда, в помещенията на жилищни и обществени сгради, в зони и територии, предназначени за жилищно строителство, както и територии със смесено предназначение.
РЗИ-Враца  е извършила измервания на уличния шум в общо 15 пункта в града. Част от тях са на улици с интензивно движение на МПС и висока гъстота на обитаване, други са върху територии, подложени на въздействието на железопътен транспорт, в жилищни зони и територии и такива около лечебни заведения. 
Данните на здравната инспекция показват, че най-шумно е на местата, където трафикът е най-натоварен. На всички пунктове без един са измерени превишения на нормите, като най-голямо е на булевардите „Мито Орозов“, „Втори юни“ и „Демокрация“. Останалите шумни места са площад „Руски“, надлеза при КАТ и Червения площад. 
На не толкова силен шум са подложени и хората, живеещи около жп гарата, сочат данните от пункта на бул. „Васил Кънчов“ в района на Митницата. 
Над нормата е нивото на шума в жилищните квартали, като изключение прави районът около блокове №8 и 9 в ж.к. „Младост“, в ж.к. „Сениче“, както и около бившето училище „Давид Тодоров“ в „Дъбника“.
Доста шумно е и в района на Тубдиспансера. 
Извършените измервания показват, че допустимите шумови нива са превишени в 11 от контролните пунктове във Враца, което представлява 73.3% от общия брой контролирани зони. 
Все пак тенденцията е към запазване на шумовите нива, което се дължи на приключилата рехабилитация на пътната настилка на уличната мрежа в града; подмяната на сметосъбиращата техника за ограничаване на шума при извършване на комунално-битовите услуги; ограничения транзитен поток особено на тежкотоварните автомобили през зоните с повишен пътен трафик, като тежкотоварните автомобили са пренасочени през изградения обходeн път; ограничения достъп на автомобили до централните части на града и изградената система за организирано паркиране в централните и гъсто населени райони; подобряването на организацията на движение – оптимизация на режимите на светофарите, въвеждане на режим „Зелена вълна”, залесяването на свободни площи и изграждането на озеленителни пояси.
Основните фактори, които влияят негативно върху замърсяването с шум в общината, са интензивният транспорт, преминаващ през населените места, обектите на промишлеността /железарските, авторемонтни услуги, работилници и др./, разположени  в жилищната зона и   шума от увеселителните заведения.
Проучват се възможности за преодоляване на шумовото замърсяване от автотранспорта в жилищните зони и централните части на населените места, чрез шумоизолиращи екрани или растителност. Необходимо е да се намерят възможности за извеждане на транзитния транспортен поток по обходни пътища. Всички маршрутни линии на тролейбусния транспорт на Враца трябва да се обезпечат финансово и доизградят.
 
11.01.2024, 08:40 часа
3097 1
Коментари

те

11.01.2024, 09:31 часа
Елате на самолетна писта парк Дубайчето да измерите шума от правата тръба на сичкия копилетор
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha