Ето кои са най-търсените коли у нас

Ръст от 1% на годишна база бележи пазарът на нови автомобили в България за първите 6 месеца на 2025-а. Skoda остава най-продаваната марка, макар да отчита спад в продажбите от 9%.
Увеличението от 1% е всъщност най-силното полугодие на автопазара у нас в историята, според данните на специализирания сайт Automedia.bg. Като абсолютна стойност регистрираните нови превозни средства от категории N1 (автомобили с тегло до 3.5 тона) и М1 (коли, ванове, кемпери с до 9 места) в периода януари-юни са общо 26 701, с 259 повече от първите 6 месеца на 2024 г.
У нас са купени общо 3211 нови коли Skoda и марката продължава да държи лидерството пред Toyota, която бележи още по-голям спад в продажбите - 13%, макар да е продала 2965 автомобила.
Третият в класацията - Renault, обаче има впечатляващ ръст от 29% на годишна база и продадени 2784 коли. Увеличение отчитат и марки №5 и №6 - Dacia (+7%) с 2532 броя и Volkswagen (+9%) с 2151. Всички останали в Топ 10 са с продажби под 1500 автомобила за първото шестмесечие.
В Топ 20 се набива на очи ръст от 80% за Audi, докато конкурентите в премиум сегмента - BMW и Mercedes, са претърпели умерен спад. Въпреки това BMW остава лидер в този дял от автомобилния пазар.
Четири марки имат дори трицифрен ръст в продажбите, но те тръгват от много ниска база. Скокът от 864% на SsangYong се дължи почти изцяло на голяма поръчка от пожарната служба, отбелязва Automedia. А Fiat (+266%) и Alfa Romeo (+191%) всъщност се завръщат към нормално състояние след шока от 2024-та с поредната смяна на вносителя (от "Ауто Италия", през "Витоша Ауто", до "София Франс Ауто").
103% ръст бележи китайската Great Wall, без дори да се отчита дъщерната марка Haval. Всъщност най-продаваната китайска марка в България си остава Forthing, обаче пристигналата миналата есен Geely вече е втора, като изпреварва Haval. Пазарният дял на китайските коли у нас вече е 2.6% (най-висок досега), но все пак става въпрос за едва 701 продадени коли от Китай за периода януари-юни 2025 г.
Най-голям спад в продажбите - по 60% на годишна база, имат Land Rover и Seat. За това си има обяснение. Миналогодишните продажби на Land Rover бяха раздути от голямата поръчка от Гранична полиция, а Seat пък вече фокусира усилия върху дъщерната премиум марка Cupra (88% ръст). С 39% са намалели продажбите на Opel, а тези на Nissan - с 25%.
При моделите най-голям ръст в продажбите има Renault Kangoo - 639%. Останалите в челната десетка на тази класация са: Peugeot 3008 (279%), Hyundai i20 (103%), Renault Clio (99%), Renault Captur (95%), Dacia Duster (64%), VW Tiguan (49%), Skoda Scala (43%), VW T-Roc (37%) и Skoda Karoq (30%).
Що се отнася до най-голям брой продадени коли от един модел, там Renault Clio е безспорен лидер с общо 1173 продадени, два пъти повече от първите шест месеца на миналата година. Ето го и
Топ 20 по продажби в България:
1. Renault Clio - 1173 бройки (+99% спрямо 2024 г.)
2. Skoda Octavia - 1041 (-9%)
3. Toyota Corolla - 1023 (-6%)
4. Dacia Duster - 853 (+64%)
5. Dacia Sandero - 738 (-3%)
6. Skoda Kamiq - 641 (+18%)
7. Dacia Jogger - 625 (-23%)
8. Kia Sportage - 592 (0%)
9. Toyota C-HR - 522 (+13%)
10. Hyundai Tucson - 465 (+4%)
11. Skoda Kodiaq - 432 (-9%)
12. Citroen C3 - 379 (-5%)
13. Skoda Scala - 368 (+43%)
14. Volkswagen T-Roc - 365 (+37%)
15. Skoda Karoq - 346 (+30%)
16. Kia Ceed - 344 (-15%)
17. Toyota RAV4 - 333 (-23%)
18. Toyota Yaris Cross - 329 (-22%)
19. Volkswagen Golf - 315 (+13%)
20. Toyota Yaris - 294 (-19%)
06.07.2025, 09:44 часа
236
0