Заради забавянето: Скоростният път Мездра-Ботевград излиза с 225% по-скъп

Заради забавянето: Скоростният път Мездра-Ботевград излиза с 225% по-скъп „Скоростният път Мездра-Ботевград излиза с 225% по-скъп заради забавянето“, заяви председателят на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление Николай Нанков.
„Изграждането на пътя започна през 2019 г. и трябваше да е готов през 2022 г. Още по време на първите служебни правителства от 2021-а насам обаче работата беше замряла и бе възстановена едва през 2025 г. Това заедно с индексациите за строителни дейности през този период е довело до оскъпяване на пътя с 225%“, пресметна той.
„Министър Иванов, който твърдеше, че оскъпяването е най-малко 50%, но със сигурност е било много повече, каза, че е заварил в министерството многобройни анекси по договорите за изграждане. Един от тези анекси например е предвиждал плащанията да се извършват на всеки етап от строителство, а не при приключване на целия проект, както е било по първоначалния договор. Само че бюджетът през последните 2-3 години никога не е предвиждал средства за това, поради което строителството е било на практика замразявано“, обясни още Нанков.
Припомняме, че днес се очаква скоростният път Мездра-Ботевград да бъде отворен за движение.

Първо в BulNews! Готов е, отварят в 12.00 часа скоростния път Мездра-Ботевград

„Превозните средства ще се пътуват двупосочно в едното платно на новопостроения път, с което ще могат да избегнат минаването през прохода „Петрохан“, както и временните обходни пътища из населените места в региона, по които през последните 4 години се предизвикаха множество пътни инциденти“, съобщи в парламента министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов.
„Държавната приемателна комисия е работила до последния момент в сряда, за да изготви документите, които разрешават пускането на трафика“, каза още Иванов. „Засега там ще има временна организация на движението, а целият скоростен път Мездра - Ботевград най-вероятно ще е готов до края на 2026 г.“, добави той.
Скоростният път има две платна с по две ленти в посока, но за разлика от магистралите вместо аварийна лента има разширение на всеки 500-600 метра. Тъй като това е съществуващ път, който се разширява, докато се строеше през последните 4 години, трафикът започна да минава през околните населени места.
„Освен че така пътят се удължи с около 200 километра, тежките камиони тотално разбиха инфраструктурата, която не беше пригодена за такива тонажи. Затова от есента АПИ започва да изготвя проекти за ремонти на тези пътища“, каза още министър Иванов.
За да не минават през този регион, много водачи предпочитаха да преминават през направлението Луковит - Телиш, което е нанесло същите повреди на пътищата и там. Освен това ставаха многобройни инциденти, между които и трагичната катастрофа, в която загина 12-годишната Сияна.
03.07.2025, 10:09 часа
4056 2
Коментари

V

03.07.2025, 11:55 часа
11
9
Председателят на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление Николай Нанков, като бивш министър, виновен за начина на финансиране и изграждане на обекта, няма морално право да коментира в медиите! Къде е следствието ни?

ИЗРУДА

03.07.2025, 11:06 часа
Демек зеленчука и мистър ЦВИК са откраднали едни 150 %
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha