Полицията във Враца си търси старши експерт - човешки ресурси

Министерството на вътрешните работи обяви конкурс за старши експерт - човешки ресурси в сектор „Координация, административно и правно обслужване и човешки ресурси“ при Областна дирекция на МВР – Враца.
Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността:
1. Кандидатите да отговарят на изискванията по чл. 7 от ЗДСл;
2. Да имат придобита минимална образователно-квалификационна степен на висшето образование „бакалавър” по смисъла чл. 42, ал. 1, т. 1, буква “б” от Закона за висшето образование;
2.1. Области на висшето образование – съгласно ПМС 125/24.06.2002 г.;
2.2. Професионални направления – съгласно ПМС 125/24.06.2002 г.;
3. Да имат минимален професионален опит – 1 година или минимален ранг – IV младши;
4. Да притежават или да получат разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно Закона за защита на класифицираната информация (ЗЗКИ) до ниво на сигурност „Секретно“.
Съгласно чл. 10д, ал. 4 от ЗДСл, актът за назначаване се издава в 14-дневен срок от получаването на разрешението за достъп, когато не е представен такъв документ.
Описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
1. Участва непосредствено в процеса на управлението на човешките ресурси;
2. Изготвя анализи, доклади, отчети във връзка с дейността на човешките ресурси;
3. Поддържа регистри и база данни и носи пряка отговорност за извършените от него действия във връзка с изпълнението на длъжността;
4. Води на отчет личния състав на структурата, за която отговаря и незаетите длъжности в нея;
5. Изготвя проекти на трудови договори, съглашения и заповеди, касаещи ЛРТП;
6. Изучава потребностите от човешки ресурси в обслужваните звена и участва в разработката на краткосрочни и дългосрочни прогнози и планове за необходимите им човешки ресурси;
7. Следи за поддържането в актуално състояние на щата на структурата, която води на отчет;
8. Следи за спазването на щатната дисциплина в структурата, която води на отчет и прави предложения за отстраняване на допуснати нарушения;
9. Запознава служителите от структурата, която води на отчет с длъжностните им характеристики. Изготвените по този повод протоколи се съхраняват в личните кадрови дела (ЛКД) и служебни досиета (СД) на служителите;
10. Спазва правилата за защита на класифицираната информация и изискванията на ЗЗЛД;
11. Да спазва изискванията на Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация;
12. Участва в планирането, подготовката и провеждането на конкурсите за първоначално постъпване на държавна служба в структурата;
13. Подпомага ръководните служители от структурата при изготвянето на необходимите документи, свързани с преминаването на службата на личния състав и прекратяването на служебните и трудовите им правоотношения;
14. Участва в изготвянето на доклади, анализи и справки за състоянието на човешките ресурси;
15. Изготвя предложения за награждаване на служителите;
16. Отговаря за професионалната подготовка на състава на структурата и изготвя предложения и становища по въпроси, свързани с подготовката на състава;
17. Участва в планирането и заявяването на потребностите от обучение на служителите в обучаващите институции на МВР;
18. Изготвя предложения във връзка с изпълнението на план - графика за изпращане на служители на курсове за първоначално професионално обучение, повишаване на професионалната квалификация, професионална специализация, актуализация на професионалната квалификация и чуждоезиковата подготовка;
19. Изготвя предложения за включване на служителите в курсовете от графика за професионалното обучение в обучаващите структурни звена на МВР;
20. Подпомага организацията и провеждането на специализираната подготовка на състава от професионалното обучение по месторабота;
21. Подпомага организацията и провеждането на специализираната и практическа подготовка на състава по месторабота;
22. Организира изпълнението на плановете за провеждане на занятията по физическа подготовка, полицейска лична защита и стрелкова подготовка на състава;
23. Участва в извършването на проверки, свързани с преминаване на службата в МВР и прекратяване на служебните правоотношения;
24. Взаимодейства с военноотчетните органи на МО по местоживеене;
25. Лично проверява или участва в комисии за проверка на жалби и молби от служители и граждани, и прави предложения за тяхното решаване;
26. Изготвя становища за подпомагане на наказващия орган при вземане на решение (или изготвя становища по направление на дейност);
27. Подпомага ръководството на структурата относно назначаването, преминаването на службата, дисциплината и дисциплинарната практика и прекратяване на служебните и трудовите правоотношения в МВР;
28. Изпълнява и други задачи, възложени му от служебното ръководство в рамките на предоставените му правомощия.
Начин за провеждане на конкурса:
1. Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност;
2. Интервю.
Граници на заплатата, определена за длъжността
От 1077 лева до 1700 лева, съгласно Наредба за заплатите на служителите от държавната администрация (НЗСДА).
При назначаване на кандидата спечелил конкурса се определя основна месечна заплата по Приложение 1 към НЗСДА и съгласно Вътрешните правила за заплатите в МВР.
Необходими документи за участие в конкурсната процедура:
1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец, съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл;
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл;
3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит;
5. Копия на документи за придобит ранг, при наличие на такъв;
6. Копие на документ, удостоверяващ разрешения достъп до класифицирана информация до ниво на сигурност „Секретно“ или съгласие за проучване.
7. Други документи, свързани с изискванията за заемането на длъжността.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, както и задължението им при класиране да представят необходимите документи за проучване и издаване на разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно ЗЗКИ и Правилника за прилагане на ЗЗКИ.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Място и срок за подаване на документите за участие:
Документите по т. V, 1-7 могат да бъдат подавани лично или чрез пълномощник в 10-дневен срок от публикуване на обявлението всеки работен ден от 14.00 ч. до 15.00 ч. на адрес: гр. Враца, ул. „Поп Косто Буюклийски“ № 10, сектор „Координация, административно и правно обслужване и човешки ресурси“ при Областна дирекция на МВР – Враца.
Документите по т. V, 1-7 може да се подават по електронен път (e-mail –
[email protected]), като в този случай заявлението по т. 1 и декларацията по т. 2 следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Телефони за допълнителна информация и справки – 092/692 444 и 092/692 224.
15.09.2025, 16:24 часа
617
0