Храните, които помагат да имате здрава и блестяща коса

Храните, които помагат да имате здрава и блестяща коса Здравата  и блестяща коса дава увереност и ни кара да се чувстваме красиви. За съжаление, много са факторите, които могат да окажат негативно влияние върху растежа и здравината на косата. В това число се включват постоянният стрес, напредването на възрастта, нездравословно хранене и неподходящи продукти за грижа. 
Редовната консумация на някои храни има силата да подобри състоянието на косата ви, тъй като те са богати на полезни вещества и минерали. Ако искате и вие да се радвате на дълга и прекрасна коса, то ето няколко предложения за храни, които може да включите в менюто си:

1. Сьомга за блясък и мекота 
Сьомгата, заедно с херингата и сардините, са едни от рибите, които да консумирате по-често, ако търсите блясък и мекота за косата. Общото между тях е, че са богати на специфичен вид мазнини, които имат благотворно влияние върху цялостното здравословно състояние на човешкия организъм. Това са добре познатите Омега-3 и Омега-6 мастни киселини, които правят косата да изглежда по-плътна и лъскава. В този вид месо се съдържат и витамини от група B, витамин D и протеини, които също са полезни за растежа на косата.

2. Кисело мляко 
Нашето кисело мляко или дори гръцкият йогурт също попада в списъка на полезните за косата храни. В него се съдържат протеини, които участват в изграждането на косъма. Освен това, то стимулира доброто кръвообращение, включително и на скалпа. По този начин до космите достигат необходимите им вещества, които ги поддържат здрави и позволяват нормалния им растеж.

3. Яйца 
Яйцата са отличен източник на протеин и биотин. И двете вещества се смята, че могат да окажат благотворно влияние върху състоянието на косъма, да ускорят растежа и да помогнат с неприятните проблеми като косопад. Космените фоликули главно са съставени от протеин, затова той е толкова важен. В яйцата има също цинк и селен, които имат допълнително укрепващо действие към косъма. Всичко това превръща яйцата в чудесна храна, която да консумирате, за да осигурите доброто здраве на косата си.

4. Авокадо 
Ако диетата ви изключва местни и дори млечни продукти, това не означава, че не може да имате дълга и здрава коса. Много от плодовете и зеленчуците също могат да ви помогнат в мисията да поддържате здравия вид на косата. Авокадото е чудесен пример за това. В него има есенциални мастни киселини, а също и витамин E. За него се смята, че помага за бързия растеж  и много дами, които искат дълга коса, намират начин да го включват или в менюто си, или под друга формата на подхранващи маски в разкрасителните си процедури.

5. Спанак 
Оказва се, че спанакът е полезен, не само за мускулите на Попай моряка, но и за косата ви. Като повечето зеленолистни растения, той е пълен с полезни нутриенти. Най-важните сред тях са големите количества желязо, витамин A, фолиева киселина и витамин C. Те предпазват скалпа и косата ви, като предотвратяват накъсването и нарушенията на структурата на косъма.

Това са няколко полезни, засищащи и пълни с витамини храни. Може да си ги сготвите или да поръчате от www.foodpanda.bg.
Важно е да споменем, че в по-сериозни случаи на косопад, проблеми със скалпа и здравината на косата, е препоръчително да се обърнете към медицински специалист, който да постави диагноза и при необходимост да назначи медикаментозна терапия.
31.07.2020, 11:43 часа
260 1
Коментари

икономия

01.08.2020, 18:21 часа
острижете се 0 - номер и живейте спокойно и любовно ! радвайте се един на друг , правете смешки и културни щуротии.
Остави коментар
Внимание! Сайтът не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
capctha